کد خبر: 194828 - تاریخ: جمعه، 15 نوامبر 2019 - 18:18

آیت الله فلاحتی تأکید کرد:

ضرورت برخورد جدی مسئولان با زمین خواری در گیلان

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه زمین خواری به بهانه ایجاد پاتوق تفریحی عده‌ای برای این استان لکه ننگ است خواستار رصد و برخورد جدی مسئولان با زمین خواری، دریاخواری و جنگل خواری شد.

به گزارش خوبان، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک میلاد باسعادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به استقبال بشریت ای دین پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز پرتوی از خورشید بعثت پیامبر گرامی اسلام است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در تقویم ملی به روز کتاب و کتابدار و کتابخوان نامگذاری شده است، گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در سطح کشور ۵ درصد است که این میزان در خورشأن ملت با فرهنگ ایران اسلامی نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به مهجور ماندن کتاب و مطالعه در میان آحاد جامعه، و با بیان اینکه قبل از اسلام ایرانیان انسان‌های اهل دانش و فضل و مطالعه بودند، افزود: بعد از اسلام نیز مسلمانان به ویژه ایرانیان مسلمان گرایش بسیاری به کتاب داشتند.

وی به نبود آگاهی در سطح جامعه به واسطه عدم توجه به مطالعه اشاره و بیان کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی و افزایش مطالعه به ارتقای فرهنگ عمومی در سطح جامعه کمک می کند. انس با کتاب و مطالعه زمینه ایجاد رشد و نشاط در جامعه فراهم خواهد کرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه یکی از ملاک‌های ارزیابی یک جامعه میزان توجه به مطالعه و کتاب است، افزود: امروز با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی، مسئولان و متولیان این حوزه باید با برنامه ریزی و با بهره گیری از ظرفیت‌های این فضا به تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی بپردازنند.

۹۰ درصد مطالب موجود در فضای مجازی تخریبی است

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد مطالب موجود در این فضا تخریبی و نامناسب است، گفت: امروز دشمن با استفاده از ظرفیت‌های این فضا به تخریب دین، ایمان، انقلاب و باورهای مردم می پردازد. چنین وضعیتی در این فضا به دلیل عدم توجه متولیان امر به ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه و دور شدن از کتابخوانی به وجود آمده است.

امام جمعه رشت در ادامه به نشست ائمه جمعه گیلان با حضور فرماندهان سپاه استان اشاره و بیان کرد: مسئولان باید موضوع زمین خواری، جنگل خواری و دریاخواری در گیلان را به طور جدی رصد و پیگیری کنند. زمین خواری به منظور ایجاد پاتوق تفریحی عده‌ای برای گیلان لکه ننگ است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه کمبود زمین در گیلان سبب شده تا جوانان نتوانند کارآفرینی و اشتغالزایی کنند، اظهار کرد: مسئولان باید تسهیلات و مجوزهای لازم برای جوانان کارآفرین را در دستور کار قرار داده و از کاغذبازی‌های اداری بکاهند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال، تأکید کرد: مردم باید نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی انتخاب و بروی کرسی‌ها مجلس بنشانند. نماینده باید دارای اندیشه انقلابی، در خط نظام و وفادار به رهبری باشد.

کد خبر ۴۷۷۲۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads