کد خبر: 194808 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 نوامبر 2019 - 19:13

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان :

فرمانداران نسبت به آزادسازی سواحل گیلان اقدام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم آزادسازی سواحل در اختیار نهادها و اشخاص، گفت: آزادسازی سواحل به فوریت در دستور کار فرمانداران شهرستان های ساحلی قرار گیرد.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری مقدم در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، با اشاره به تاکید اخیر وزارت کشور مبنی بر ساماندهی سواحل، اظهار کرد: آزادسازی سواحل به فوریت در دستور کار فرمانداران شهرستان های ساحلی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان گیلان بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد، تصریح کرد: بخش عمده ای از این نوار تحت تصرف نهادهای دولتی و اشخاص است و ساحل آزاد خیلی کم داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان آزادسازی حریم دریا را اولویت وزارت کشور دانست و افزود: این مسئولیت بر عهده سازمان بنادر بوده و فرمانداران مکاتبات لازم را درخصوص آزادسازی سواحلی که به صورت مشهود توسط افراد یا نهادها تصرف شده است انجام دهند.

اکبری مقدم با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه سواحل و رعایت حریم ۶۰ متری دریا، اضافه کرد: ساماندهی شناگاه ها در قالب مدیریت یکپارچه سواحل از طریق واگذاری به بخش خصوصی انجام می شود تا بتوانیم هزینه های دولتی را کاهش دهیم.

وی حوادث ناگوار در سواحل گیلان را مربوط به خارج از شناگاه ها دانست و گفت: در راستای مدیریت یکپارچه سواحل در حوزه عمرانی به دنبال شناسایی مناطق مستعد شناگاه در نوار ساحلی هستیم.

رحیم حیدری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز، با اشاره به نزدیکی سواحل استان به طبیعت و مردم، اظهار کرد: سواحل گیلان ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی و گردشگری فراوانی دارد.

وی با اشاره به نوار ساحلی ۲۷۰ کیلومتری استان گیلان، افزود: با برنامه ریزی و تمهید مقدمات مناسب می توانیم از این موهبت خدادادی برای توسعه استان استفاده و مشکل اشتغال را برطرف کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان حمل و نقل، صنایع دستی، طرح های بوم گردی، تجارت و… را از جمله زیرساخت های گردشگری دانست و تصریح کرد: اگر برای مدیریت گردشگران برنامه نداشته باشیم با آثار مخرب زیست محیطی و فرهنگی و در نهایت توسعه نامتوازن مواجه خواهیم شد.

حیدری با اشاره به گرایش گردشگران برای حضور در سواحل به ویژه در ایام تعطیلات، خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی سواحل به ریاست وزیر کشور و در استان های ساحلی به ریاست استاندار برگزار می شود لذا برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های لازم توسط کمیته های ستاد ساماندهی سواحل اتخاذ و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری ساحلی با هدف تکریم باورها، هنجارها، آداب و رسوم بومی و محلی انجام خواهد شد، گفت: متاسفانه مغروقین در سواحل دریا همه در خارج از شناگاه ها بوده که نشان دهنده یک آسیب فرهنگی است.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در ادامه، از طراحی ۹ فعالیت در کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل استان خبر داد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری، کارگاه های آموزشی، جشنواره های فرهنگی و تفریحی، جنگ شادی، برنامه های مناسبتی، جشنواره مجسمه های شنی، جشنواره بازی های بومی و محلی و طرح جمع آوری زباله از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۶ برنامه و امسال ۱۸۴ برنامه در سواحل استان اجرا کردیم، گفت: شاهد رشد ۱۷.۵ درصدی برنامه های فرهنگی و هنری در سواحل استان هستیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از اجرای ۱۸ تئاتر در ساحل ۹ شهرستان گیلان طی امسال خبر داد و اضافه کرد: باید در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری سواحل تنوع داشته باشیم و تصدی گری امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم و خودمات متولی باشیم.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads