کد خبر: 194780 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 نوامبر 2019 - 09:44

معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان ؛

مرمت مسجد جامع لشت‌نشاء جزو وظایف اوقاف است / شکایت میراث از هیئت‌امنای مسجد جامع لشت نشاء

به گفته معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان طبق قانون برنامه ششم توسعه وظیفه مرمت بناهای تاریخی از جمله بقاع متبرکه بر عهده سازمان اوقاف است و میراث فرهنگی تنها ناظر این برنامه است.

به گزارش خوبان خبر ، معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه مسجد جامع لشت نشا جزو میراث فرهنگی است، اظهار کرد: کتیبه تاریخی این مسجد که جزو این مسجد بود، در سال‌های گذشته نیز از مسجد ربوده اما خوشبختانه پیدا شد و میراث فرهنگی اقدام به انتقال این کتیبه تاریخی به موزه رشت کرد.

ولی جهانی با اشاره به عد

به گفته معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان طبق قانون برنامه ششم توسعه وظیفه مرمت بناهای تاریخی از جمله بقاع متبرکه بر عهده سازمان اوقاف است و میراث فرهنگی تنها ناظر این برنامه است.

رضایت هیئت‌امنای مسجد جامع لشت نشا با انتقال کتیبه تاریخی این مسجد به موزه میراث فرهنگی گفت: پس‌ازآن تفاهم‌نامه‌ای با هیئت‌امنا منعقد کردیم و هیئت‌امنا در صورت‌جلسه متعهد شدند تا از کتیبه محافظت کنند و این کتیبه در مسجد بماند.

وی با بیان اینکه هیئت‌امنای مسجد نتوانست از کتیبه محافظت کند و این کتیبه سرقت شد، افزود: میراث از هیئت‌امنای مسجد شکایت کرده و پرونده در دادگاه است و هنوز سارقان کتیبه پیدا نشده‌اند.

مرمت مسجد جامع لشت‌نشا جزو وظایف اوقاف است

معاون سازمان میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه پیش از سال ۹۷ هزینه مرمت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن تاریخی به‌حساب میراث واریز می‌شد، تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه دولت، دستگاه‌های دولتی موظف شدند زیر نظر میراث فرهنگی ناهای تاریخی را مرمت کنند؛ بنابراین، مرمت بقاع متبرکه باید توسط اداره کل اوقاف انجام شود و سازمان میراث فرهنگی تنها ناظر است.

منبع:فارس

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads