کد خبر: 194698 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 نوامبر 2019 - 09:18

از ابتدای آبان ماه

پرداخت ۱.۶ میلیارد تسهیلات بهزراعی به ۵۸۷ چایکار

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۵۸۷ چایکار، گفت: ۲۰ کارخانه‌دار نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

به گزارش  خوبان، حبیب جهانساز شامگاه دوشنبه در گفتگوی با بخش خبر شبکه باران با بیان اینکه امسال دو گونه تسهیلات برای چایکاران پیش بینی شده است، گفت: تسهیلات سرمایه در گردش یکی از موارد پیش بینی شده است که این بخش هم مربوط به چایکاران و باغداران و هم کارخانجات چای می شود.

وی با اشاره به اینکه چایکاران در این نوع از تسهیلات متناسب با سرمایه گذاری در صندوق به ازای هر هکتار سه میلیون تومان دریافت می کنند، افزود: کارخانجات نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی با بازپرداخت پنج ساله به منظور بهزارعی باغات چای اعم از هرس کف‌بر، کمربر و احیای باغات قدیمی در قالب تسهیلات مکانیزاسیون، گفت: برای آبیاری تحت فشار نیز جدای از کمک بلاعوض ۸۵ درصدی دولت، تسهیلاتی دیگری نیز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه برای بهداشتی کردن، توسعه و تجهیز کارخانجات نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این تسهیلات از محل صندوق سرمایه‌گذاری از سوی دو بانک توسعه تعاون و قرض الحسنه مهر ایران به صورت چهارساله با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت خواهد شد.

جهانساز در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای آبان ماه تاکنون یکی میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۵۸۷ چایکار پرداخت شده است، گفت: ۲۰ کارخانه ‌دار نیز برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند لذا از هم اکنون چایکاران باید با مراجعه به ادارات چای ۱۰گانه استان گیلان فرم‌های مربوطه را پر کرده و از طریق صندوق تسهیلات بخش اول و بخش دوم که سرمایه‌ای را دریافت کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads