کد خبر: 194542 - تاریخ: جمعه، 8 نوامبر 2019 - 10:38

محمدباقر نوبخت در رشت:

کتابخانه مرکزی رشت جزو مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد

رئیس سازمات برنامه و بودجه در جریان بازدید از کتابخانه مرکزی شهر رشت، گفت: تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت جزو مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد.

به گزارش خوبان،  محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر روز پنجشنبه (۱۶آبان) با همراهی علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن کشور؛ ارسلان زارع، استاندار گیلان، مسئولین استان و اصحاب رسانه از پروژه در حال احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت بازدید کرد.
محمد باقر نوبخت در این بازدید که در آستانه آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت پذیرفت با بیان اینکه مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شرایطی دارد که می باید فصل به فصل پیشرفت کار گزارش داده شود، اظهار داشت: اگر امکان بهره برداری این پروژه تا پایان سال آینده وجود داشته باشد منابع مالی آن تامین می شود مشروط بر اینکه شرمنده اصحاب رسانه نشویم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همپنین افزود: نتیجه و تصمیم نهایی در ارتباط با پروژه یاد شده پس از مشورت با مسئولین و دست اندرکاران احداث این پروژه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رشت اعلام خواهد شد. معاون رئیس جمهور کشورمان همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان گیلان خواست تا با بررسی جزئیات این پروژه بزرگ فرهنگی میزان اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری از آن را به اطلاع وی برسانند.

کرمی: تکمیل کتابخانه مرکزی رشت بخش بزرگی از کمبود فضای مطالعاتی استان را برطرف می کند
پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه کتابخانه مرکزی رشت ضمن ارائه گزارش از روند پیشرفت این کتابخانه، به نیاز مردم شهر رشت به فضای مناسب مطالعه اشاره کرد و گفت: در صورت تکمیل این کتابخانه عمومی بخش اعظمی از مشکلات مردم کتابخوان رشت در این حوزه رفع خواهد شد.
ساخت کتابخانه مرکزی رشت از ۱۵ سال گذشته آغاز شده و تاکنون با هزینه ای بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال به ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و برای تکمیل بدون تجهیزات آن به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
در مجموع ۹۹ باب کتابخانه شامل ۸۲ باب کتابخانه نهادی، ۱۶ باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل در گیلان فعال است و بیش از ۷۰ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads