کد خبر: 194532 - تاریخ: جمعه، 8 نوامبر 2019 - 00:50

رییس شورای اسلامی اسلامی شهر خمام ؛

وعده دادن به مردم و سخن گفتن از شهرستان‌شدن دیگر برای مردم پذیرفتنی نیست

رییس شورای اسلامی شهر خمام گفت: وعده دادن به مردم و سخن گفتن از شهرستان‌شدن دیگر برای مردم پذیرفتنی نیست.

به گزارش خوبان خبر ؛ رییس شورای اسلامی شهر خمام عصر امروز در گفتگو باخبرنگارما گفت:  یکی از مهمترین اصلی‌ترین و به‌حق‌ترین مطالبه و خواسته‌ های  مردم بخش خمام بحث شهرستان‌شدن بود.

مهدی عاشوری با بیان اینکه علیرغم همه پیگیری‌ها و تلاش‌های مسوولان استانی، شهرستانی و محلی از دیرباز تاکنون نهایی نشده، افزود:  مصاحبه اخیر وزیر کشور درخصوص کلیات تبدیل وضعیت تقسیمات کشوری که شامل عدم تبدیل‌شدن خمام به شهرستان تا پایان سال جاری می‌شود موجبات دلسردی و ناامیدی مردم این‌منطقه را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه  پس‌از تایید طرح شهرستان‌شدن خمام در کمیسیون سیاسی و دفاعی هیات دولت و با توجه به مصاحبه‌های مختلفی که از سوی نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی صورت‌پذیرفت انتظار می‌رفت به‌زودی خبر شهرستان‌شدن این امر تحقق یابد اما باید همچنان مردم باید منتظر بماند. 

مهدی عاشوری با بیان اینکه خمام با توجه به خدمات‌دهی شهرستانی متاسفانه همچنان عنوان بخش را با خود یدک کشیده و نگاه بخش‌بودن موجب گردیده تا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف دچار ضعف و عقب ماندگی شود افزود:  تمرکز بودجه و امکانات در شهرستان‌ها و بخش‌ها به‌صورت ناعادلانه می‌باشد، که خود موجب تشدید فاصله‌ی رفاهی بین مردم شده است.

این‌عضو شورا با اشاره به آنکه مردم حق مطالبه‌گری از نمایندگان خود در شورا و نمایندگان مجلس را داشته و این اعضای شورا هستند که ندای مطالبه‌گری یک شهر را به گوش نمایندگان مجلس به عنوان مطالبه‌گران در سطح ملی سر می‌دهند، گفت:  نمایندگان مردم وظیفه دارند در جهت احقاق حقوق و تامین خواسته‌های مردمی تعارفات سیاسی را کنار گذاشته و با وحدت، در کنار هم این‌موضوع را مطالبه نمایند، چرا که وضعیت عقب‌ماندگی حوزه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی در شهر خمام به وضوح دیده شده و برای برون‌رفت از این‌وضعیت نامتقارن نیازمند تبدیل‌شدن به شهرستان هستیم.

وی ادامه داد : این حق مردم است که از مراکز درمانی دولتی با امکانات مجهزتر بهره‌مند باشند، این حق اهالی فرهنگ و هنر است که از مراکز فرهنگی و زیرساخت فرهنگی برخوردار باشند، این حق ورزشکاران است که از تجهیزات و امکانات ورزشی بهره‌مند شوند، این حق مردم است که برای انجام امورات اداری در منطقه‌ی خودشان سیستم اداری وجود داشته و این حق جوانان تحصیل‌کرده است که با احداث مراکز تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار شوند.

مهدی عاشوری ارتقاء یافتن به سطح بالاتر و شهرستان‌شدن خمام موجب دستیابی به امکانات بیشتر و در نتیجه شکوفایی بیش‌ازپیش پتانسیل‌های منطقه می‌گردد،، گفت: با توجه تفاوت فاحش بین بخش و شهرستان در نظام تقسیمات ایران و تقسیم نابرابر، امکان توسعه بین آنها و قطعاً ارتقای یک بخش به شهرستان می‌تواند بسترساز محرومیت‌زدایی، پیشرفت و افزایش رشد و بالندگی می شوند.

این‌عضو شورا در بیان اینکه این انتظار از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می رود که موضوع شهرستان‌شدن خمام را به صورت جدی پیگیری کنند و درخواست مردم یک بخش ۶۰ هزار نفری را از وزیر کشور عنوان کنند، در زمان باقیمانده به انتخابات اعتماد و اعتبار نمایندگان در مجلس را سلب  می شود و وعده دادن به مردم و سخن گفتن از شهرستان‌شدن دیگر برای مردم پذیرفتنی نیست.

 

انتهای پیام/۵۵

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads