کد خبر: 19452 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 فوریه 2013 - 09:54

‫واکنش آملی لاریجانی به ناراحتی رهبرانقلاب از وقایع روز استیضاح‬

خوبان خبر: رییس قوه قضاییه گفت: به روند رسیدگی‌های قضایی در خصوص پرونده فساد بزرگ مالی مطمئن هستیم و ‌آن را کاملا متین و معقول می‌دانیم.

به گزارش خوبان به نقل از جهان،‌ آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به هجمه‌های شدید داخلی و خارجی رسانه‌ها علیه رسیدگی قوه قضاییه به پرونده فساد بزرگ مالی از روزهای آغازین آن گفت: از ابتدای رسیدگی به این پرونده، تبلیغات بسیار وسیع و شدید رسانه‌های داخلی و خارجی، به این مساله دامن زد و تلاش کرد که ذهن مردم را به این سمت سوق دهد که قوه قضاییه توانایی رسیدگی به این پرونده را ندارد اما دستگاه قضایی در همان زمان اعلام کرد که با قدرت و اقتدار و عادلانه به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.
رییس قوه قضاییه افزود: ما مفتخریم که دستگاه قضایی توان و ظرفیت بالایی داشته و پرونده‌ای با این حجم و وسعت و کمیت را که باعث فشارهای زیادی نیز به قوه قضاییه شد، به خوبی رسیدگی کرد.
وی با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی با وجود تمام فشارها و هجمه‌ها و در بحبوحه زمانی که همه رسانه‌ها خواستار رسیدگی سریع بودند،‌ با متانت و رعایت تمام جوانب قانونی و حقوق متهمان به این پرونده رسیدگی کرد تا ثابت کند که تحت‌تاثیر رسانه‌ها و جریان‌ها نیست، افزود: حتی در زمان رسیدگی به این پرونده برخی با بی‌مهری تمام و با تبلیغات سو به این مساله دامن زدند که چون خود قوه قضاییه در این قضیه درگیر است، نمی‌تواند به آن رسیدگی کند.
رییس دستگاه قضایی با تاکید بر این‌که «تمام مراحل رسیدگی به این پرونده و شرایط دادرسی آن کاملا قابل دفاع است»، گفت: این پرونده 28 هزار برگ اسناد دارد که تمام آن بادقت رسیدگی شده و در جلساتی که برای بررسی روند رسیدگی به این پرونده داشتم کاملا به این مساله پی‌ بردم که رسیدگی‌ها دقیق و همراه با تسلط کامل قضات به پرونده بوده است.
آملی‌لاریجانی با اعلام این‌که قوه قضاییه پس از این نیز از ظرفیت بالای خود در مقابله با فساد اقتصادی بهره خواهد برد به سخنان گذشته مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با فساد و ضرورت عملی کردن آن اشاره کرد و افزود: قوه قضاییه توصیه‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار داده و می‌دهد و همچنان قاطعانه با انواع فساد مبارزه خواهد کرد.
وی به سخنان هفته اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و با تاکید بر این‌که سخنان مقام معظم رهبری تحلیلی بسیار جامع درخصوص مذاکره با آمریکا بود که قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران را نیز به همراه داشت، گفت:‌ در سخنان بسیار جامع مقام معظم رهبری استراتژی عقلانی ایران و دلایل اجتناب ایران از مذاکره با آمریکا به خوبی تبیین شد و این سخنان قطعا فصل‌الخطاب برای تمام مسوولان جمهوری اسلامی است که باید به لحاظ عقلانی و قانونی و شرعی از آن تبعیت کنند.
رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به اظهار ناراحتی شدید مقام معظم رهبری از وقایع روز استیضاح گفت:‌ مقام معظم رهبری همواره در مواقع حساس به صحنه می‌آیند و روشنگری می‌نمایند و در این موقعیت نیز ایشان با حکمت و صلابت و اقتدار در این مساله به آنچه خیر و صلاح کشور است رهنمون شدند و همه ما باید توجه داشته باشیم که دستورات و توصیه‌های ایشان برای مصالح کشور است.
آملی لاریجانی تاکید کرد: در حال حاضر آرامش جامعه از ضروری‌ترین مسائل کشور است و با توجه به دشمنانی که در اطراف ما هستند و نیز با توجه به تشدید تحریم‌ها، مشکلات معیشتی مردم، همه ما مسوولان باید به وظایف خودمان در چارچوب قوانین عمل کنیم و قوا در کارهای خود همسو باشند و تلاش‌شان را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم قرار دهند.
رییس قوه قضاییه افزود: قابل قبول نیست در شرایطی که مردم شریف ایران با تمام وجود در صحنه حاضر شدند و همواره حاضرند برای حفظ ارزش‌های انقلاب از هر مساله‌ای بگذرند، مسوولان برخی مسائل ضروری را رعایت نکنند.
در این جلسه بحث و بررسی درباره پیش‌نویس آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات صورت گرفت.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads