کد خبر: 194460 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 نوامبر 2019 - 22:22

مسول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام :

ورزش‌های هوازی و غیرهوازی در سلامت بانوان بسیار با اهمیت است

دکتر چیترا ستوده بر لزوم توجه به اهمیت ورزش‌های هوازی و غیرهوازی در سلامت بانوان و اجرای آن به‌صورت روزانه ۳۰ دقیقه با فعالیت متوسط در حداقل ۵ روز از هفته یا ۳۵ دقیقه با فعالیت شدید در حداقل ۳ روز از هفته تاکید کرد.

به گزارش خوبان خبر ؛ ورزش برای تمام زنان مهم است و سلامت جامعه را تضمین می کند؛ چرا که نبود آن در سبد روزمرگی، باعث افزایش بیماری‌ها، تنش‌های عصبی، اجتماعی و اختلالات ارتباطی می‌شود که درمانی هزینه بر به دنبال دارد. البته ورزش استانداردهایی دارد که باید رعایت شوند تا مفید واقع شده و عوارضی برای سلامتی ایجاد نکند.

هفته ملی سلامت بانوان همه ساله با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور برگزار می شود. امسال هم این هفته با شعار «ورزش، شادابی، آرامش» از روز جمعه ۱۰ آبان ماه آغاز و تا روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

امروزه ورزش در برنامه روزانه درصد زیادی از زنان جامعه ما،جایگاه کمرنگی دارد و آن چه به کار می رود بیشتر برای کاهش وزن و نه احیای سلامتی انجام می شود که گاه غیراستاندارد و مضر است.

ورزش‌های هوازی و غیرهوازی در سلامت بانوان بسیار با اهمیت است

مسول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام معتقد است،  ورزش‌های هوازی و غیرهوازی در سلامت بانوان و اجرای آن به‌صورت روزانه ۳۰ دقیقه با فعالیت متوسط در حداقل ۵ روز از هفته یا ۳۵ دقیقه با فعالیت شدید در حداقل ۳ روز مناسب است.

دکتر چیترا ستوده می گوید فعالیت بدنی و ورزش می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان و سلامت دستگاه‌های قلبی، عروقی، گوارش و حتی سلامت روان ایفاء می کند.

مسول مرکز جامع سلامت شماره ۲  توجه به سلامت روان را حائز اهمیت دانست و  فعالیت بدنی و ورزش منجر به ترشح هورمونی به‌نام اندروفین می‌شود که تولید آن می‌تواند از بیماری‌های افسردگی و اضطراب جلوگیری کرد.

دکتر چیترا ستوده به برنامه های این بخش در سطح روستا در هفته ملی سلامت بانوان می گوید از ۱۰ الی ۱۶ آبان‌ماه، کارگاه‌های آموزشی و بهداشتی  برای بالا بردن سطح آگاهی زنان برگزار می شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ از نظر فواید کلی، ورزش مرگ و میر را کاهش داده و در کنار رژیم غذایی مناسب مهمترین جز در کنترل وزن است. ضمن این که شانس دیابت تیپ ۲ را کاهش داده و کنترل قند در افراد دیابتی را بهبود می بخشد.

یادمان نرود تمرینات ورزشی باید به صورت مستمر و با برنامه منظم انجام شود چرا که فواید آن با توقف شدن ورزش از بین می رود.
 
 
انتهای پیام

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads