کد خبر: 194402 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 نوامبر 2019 - 16:34

به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل؛

رزمایش پدافند غیر عامل در مدرسه امام حسین (ع) و اداره پست خمام برگزار شد

به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل ظهر امروز رزمایش پدافند غیر عامل در مدرسه امام حسین (ع) و اداره پست خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان خبر؛ به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل و با هدف آشنا سازی دانش آموزان با اصول پدافند غیرعامل مانور پدافند غیر عامل به صورت نمادین در مدرسه امام حسین برگزار و دانش آموزان با شیوه های مختلف مقابله با بروز بحران در مواقع اضطراری آشنا شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خمام در حاشیه این مانور به خبرنگار خوبان خبر گفت : یکی از مهّم‌ترین راه‌های ایجاد آمادگی اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی و مصون‌سازی جامعه در برابر تهدیدات دشمن، آموزش و تمرین است.

محمود کنعانی افزود: با اجرای مانور پدافند غیرعامل ضمن تأکید بر اهمیت دانش و آگاهی دانش‌آموزان از مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل، دانش‌آموزان به نوعی تمرین می‌کنند که در مواقع بروز با حوادث و بحران تا قبل از رسیدن نیروهای امداد چگونه می‌توانند به همنوعان خود کمک و امدادرسانی کنند.

همچنین صبح امروز به منظور ارزیابی پست استان در مدیریت بحران ، مانور پدافند غیرعامل در اداره پست خمام برگزار شد.

مهدی فخربین سبحانی، مدیرکل پست استان گیلان در تشریح این مانور گفت : پدافند غیرعامل  به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که مستلزم بکارگیری جنگ افراز نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.  وی میزان آمادگی در برخورد با بحران ها را بعنوان یکی از مزایای مانورها  دانست و گفت :پیشگیری و آموزش و آمادگی  همگانی باید مورد توجه قرار گیرد .

در ادامه فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بر آسیب شناسی مانور بعد از برگزاری تاکید نمود. و افزود آسیب شناسی به مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه بسیار حائز اهمیت است .

بر اساس این گزارش  اقداماتی نظیر تغییر مسیر حمل محمولات پستی ، بسیج موزعین و مانور زلزله صورت گرفت و نهایتا بعد از مانور در اتاق ستاد فرماندهی پدافند غیرعامل پست گیلان آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف این مانور در صورت رخداد اینگونه حوادث صورت پذیرفت .

گفتنی است در این مانور کلیه اقدامات بصورت میدانی و واقعی انجام و در ستاد فرماندهی نیز گزارشات بصورت لحظه ای قابل رصد و پیگیری بود .

 

انتهای پیام/۱۳۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads