کد خبر: 19427 - تاریخ: چهارشنبه، 20 فوریه 2013 - 20:13

جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ - تهران

ایران ۲ – روسیه ۵/ نایب‌قهرمانی در ایران پس از سه قهرمانی

خوبان خبر: تیم کشتی فرنگی ایران با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب روسیه شد و به عنوان نایب‌قهرمانی جام جهانی بسنده کرد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، در روز پایانی رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی 2013 تهران تیم های ایران و روسیه برای کسب عنوان قهرمانی در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که تیم روسیه با برتری 5 بر 2 مقابل ایران بر سکوی اول ایستاد.

برای ایران در این دیدار نعمت پور و باباجان زاده به پیروزی دست یافتند و پیروزی های روسیه نیز توسط مانکی یف، کویلاکوف، کوراک، ولاسوف و میلینوف به دست آمد.

گزارش این مسابقه به شرح زیر است:

* 55 کیلوگرم:

محسن حاجی پور به مصاف بخان مانکی یف دارنده مدال برنز 2011 جهان رفت که در تایم اول بعد از پایان وقت قانونی بدون اینکه امتیازی رد و بدل شود، حاجی پور در خاک حریف نشست اما کشتی گیر روس موفق به کسب امتیاز نشد و یک امتیاز به نماینده کشورمان تعلق گرفت. تایم دوم هم بدون رد و بدل شدن امتیاز به همین منوال گذشت تا نوبت به حاجی پور شود تا حریف را در خاک در اختیار بگیرد، اما وی نیز نتوانست امتیازی کسب کند تا کار به تایم سوم کشیده شود. در تایم سوم مانکی یف با هل دادن حاجی پور به خارج از تشک یک امتیاز گرفت که بعد از اعتراض مربیان ایران و عدم قبول آن، یک امتیاز دیگر به حریف روس داده شد تا در نهایت کشتی گیر روس برنده این مسابقه باشد.

60 کیلوگرم:

عبدالمحمد پاپی با ایوان کویلاکوف رو در رو شد که بعد از ردو بدل نشدن امتیاز، پاپی در خاک حریف نشست و کشتی گیر روس با کسب 3 امتیاز وقت نخست را به سود خود به پایان رساند. در تایم دوم هم امتیازی رد و بدل نشد تا نوبت پاپی برسد تا حریف را در خاک در اختیار بگیرد که پاپی حریف را لیفت کرده و به بیرون از تشک پرتاب کرد، مربیان روس که معتقد بودند حرکت پاپی امتیازی نداشته است اعتراض کردند که به دلیل رد شدن این اعتراض از سوی داوران یک امتیاز دیگر نیز به پاپی تعلق گرفت تا این تایم با نتیجه 2 بر صفر به سود پاپی به پایان برسد. تایم سوم هم بعد از تساوی در وقت قانونی به خاک کشید که کویلاکوف با اجرای بارانداز یک امتیاز گرفت و بعد اعتراض بی مورد مربیان ایران یک امتیاز دیگر به کشتی گیر روس دادند تا پیروزی در وزن دوم هم به نام روس ها نوشته شود.

66 کیلوگرم:

افشین بیابانگرد به مصاف آدام کوراک رفت که در تایم اول کشتی گیر روس با یک خاک و یک بارانداز با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی دست یافت. در تایم دوم بعد از رد و بدل نشدن امتیاز در وقت قانونی کار به خاک کشید که بیابانگرد حریف را در اختیار گرفت که با کنده کشی موفق به کسب یک امتیاز شد تا این تایم را به نفع خود به پایان برساند. در تایم سوم کویلاکوف بیابانگرد را خاک کرد تا این تایم را با نتیجه یک بر صفر و در نهایت این دیدار را به سود خود به پایان برساند.

74 کیلوگرم:

فرشاد علیزاده با رومن ولاسوف، قهرمان المپیک لندن و دارنده 2 مدال طلای جهان در سال های 2010 و 2011 رفت. نماینده کشورمان کشتی را مقابل حریف قدرتمندش بسیار هجومی آغاز کرد و با خاک کردن حریف موفق به کسب یک امتیاز شد، اما در ادامه ولاسوف با خارج کردن علیزاده از تشک کار را به تساوی کشاند تا برنده این تایم باشد. در تایم دوم علیزاده ضعیف عمل کرد و ولاسوف با یک فیتو علیزاده را به پل برد و بعد از اجرای یک بارانداز این تایم را با نتیجه 7 بر صفر به سود خود به پایان برساند. با این شکست قهرمانی روسیه مسجل شد و دیدارهای باقیمانده جنبه تشریفاتی پیدا کرد.

84 کیلوگرم:

نعمت پور با آلکسی میشین دارنده مدال برنز 2010 جهان دیدار کرد. بعد از رد و بدل نشدن امتیاز در یک دقیقه و 30 ثانیه قانونی تایم اول، نعمت پور در خاک میشین نشست که وی موفق به اجرای فن و کسب امتیاز نشد تا تایم اول به سود نعمت پور تمام شود. در تایم دوم هم نماینده کشورمان با روحیه ظاهر شد و با خارج کردن حریف از تشک یک امتیاز گرفت تا برنده این تایم و این دیدار لقب گیرد و نخستین پیروزی برای ایران بدست آید.

96 کیلوگرم:

داود گیل نیرنگ به مصاف میلینوف رفت که در تایم اول با نتیجه یک بر یک برنده شد. گیل نیرنگ در همان ابتدای تایم دوم با خاک کردن و به پل زدن حریف 3 امتیاز گرفت، اما در ادامه با نمایشی ضعیف خاک شد و بعد از دو بارانداز متوالی 5 امتیاز از دست داد تا بازنده این تایم باشد. در تایم سوم بعد از رد و بدل نشدن امتیاز در زمان قانونی کشتی گیر روس در خاک نشست که گیل نیرنگ موفق به اجرای فن نشد و بازنده این تایم و این دیدار شد.

120 کیلوگرم:

باباجان زاده به مصاف ایوبوف رفت که در تایم اول با خاک کردن حریف موفق به کسب یک امتیاز شد تا برنده این تایم باشد. وی در تایم دوم هم جنگنده ظاهر شد و بعد از رد و بدل نشدن امتیاز حریف را در خاک در اختیار گرفت که با یک بارانداز زیبا و کسب 2 امتیاز این دیدار را به سود خود به پایان رساند. تا در نهایت روسیه با نتیجه 5 بر 2 قهرمان شود.

 

نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

55 کیلو: محسن حاجی پور – بخان مانکی یف، برنده (یک بر صفر، صفر بر یک و صفر بر 2)

60 کیلو: عبدالمحمد پاپی – ایوان کویلاکوف، برنده (صفر بر 3، 2 بر صفر و صفر بر 2)

66 کیلو: افشین بیابانگرد – آدام کوراک، برنده (صفر بر 4، یک بر صفر و صفر بر یک)

74 کیلو: فرشاد علیزاده – رومن ولاسوف، برنده (یک بر یک و صفر بر 7)

84 کیلو: طالب نعمت پور، برنده – آلکسی میشین (یک بر صفر و یک بر صفر)

96 کیلو: داود گیل نیرنگ – نیکیتا میلینوف، برنده (یک بر یک، 3 بر 5 و صفر بر یک)

120 کیلو: بشیر باباجان زاده، برنده – شوهرودی ایوبوف (یک بر صفر و 2 بر صفر)

تیم ایران عنوان قهرمانی در 3 دوره گذشته را به خود اختصاص داده بود.

به تیم اول 35 هزار دلار، تیم دوم 25 هزار دلار و تیم سوم 15 هزار دلار جایزه نقدی اهدا شد.

پیش از این قرار بود به تیم های برتر 200 هزار دلار جایزه تعلق گیرد که با رایزنی مسئولان این جایزه کم شد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads