کد خبر: 194206 - تاریخ: یکشنبه، 3 نوامبر 2019 - 08:53

رئیس محیط زیست انزلی خبر داد:

۸۰۰ هکتار از تالاب انزلی به «سنبل آبی» آلوده است|شرایط تالاب انزلی به مرز بحران رسید

رئیس محیط زیست انزلی با اشاره به آلودگی ۸۰۰ هکتار از تالاب انزلی به گیاه مهاجم سنبل آبی، گفت: برای مقابله با این گونه مهاجم نیازمند مشارکت مردم منطقه هستیم.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، احسان هادی‌پور در حاشیه جلسه با روستاییان آبکنار با موضوع مقابله با گیاه مهاجم «سنبل آبی»  اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی، لجستیکی و نیروی انسانی دستگاه‌های دولتی لازم است برای مقابله با این گیاه مهاجم از ظرفیت جوامع محلی حاشیه تالاب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رشد روز افزون گیاهان مهاجم در تالاب انزلی شرایط این تالاب را به مرز بحران رسانده است، افزود: باید بومیان حاشیه تالاب و  ذی‌نفعان آن را نسبت به مخاطراتی که این تالاب بین المللی را تهدید می کند آگاه ساخت تا در راستای مقابله با این گیاه مشارکت کنند.

هادی‌پور با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ هکتار از پهنه آبی تالاب بین المللی انزلی آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی است، گفت: اوج کلونی‌های «سنبل آبی» در غربی‌ترین ضلع تالاب در منطقه سنگاچین است و به دلیل سیلاب‌های اخیر این گیاه به سایر مناطق تالاب نیز سرایت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای جمع آوری گیاه سنبل آبی نیازمند تأمین سه دستگاه دروگر این گیاه، سه دستگاه بیل میکانیکی و چهار دستگاه شناور بارکاز برای انتقال آن به خشکی هستیم.

گفتنی است «سنبل آبی» یکی از ۱۰ گونه گیاهان مهاجم در دنیا است که با ورود به اکوسیستم آبی ظرف مدت دو هفته می‌تواند جمعیت خود را به میزان دو برابر افزایش دهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads