کد خبر: 194184 - تاریخ: شنبه، 2 نوامبر 2019 - 13:15

امیرانتخابی مطرح کرد:

«یونسکو» شهرداری رشت را به پس گرفتن امتیاز “شهر خلاق خوراک” تهدید کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه یونسکو تهدید به پس گرفتن امتیاز شهر خلاق خوراک از رشت کرده است گفت: معرفی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک جهان تأثیری در جذب گردشگر خارجی نداشت.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم، شهرود امیرانتخابی‌ از تهدید یونسکو مبنی بر پس گرفتن امتیاز شهر خلاق خوراک جهان از شهرداری رشت خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق به این علت افتاده که  در سال‌های اخیر و پس از ثبت شدن نام رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک جهان هیچ کار مثبتی در این زمینه انجام نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه شهرداری رشت برای از دست ندادن این امتیاز باید به سرعت یکسری مستندات به یونسکو ارائه دهد عنوان کرد: این مستندسازی‌ها باید در راستای برنامه‌ها و رویدادهایی باشد که شهرداری برای معرفی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی تاکنون انجام داده است.

امیرانتخابی از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای همکاری و کمک به شهرداری رشت سخن گفت و تصریح کرد: برای اینکه این فرصت بسیار ویژه از شهر رشت گرفته نشود ما آمادگی داریم برنامه‌ها و اقداماتی که در راستای خوراک‌شناسی انجام دادیم را به شهرداری رشت تحویل دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری رشت می‌تواند اقداماتی که میراث فرهنگی در حوزه خوراک شناسی انجام داده است را دریافت و سپس آن را در قالب مستندات در اختیار نماینده یونسکو در ایران قرار دهد ابراز داشت: امیدواریم با انجام این دست از کارها و اقدامات، امتیاز شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک جهان از دست نرود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان مهم‌ترین دلایلی که تاکنون در عدم استفاده از عنوان شهر خلاق خوراک جهان برای شهر رشت دخیل بوده است را برشمرد و گفت: عدم وجود شهردار به مدت طولانی، نبود ثبات مدیریتی لازم و عدم برنامه‌ریزی درست از جمله دلایلی است که نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

امیرانتخابی با تأکید بر اینکه شهرداری رشت در زمینه شهر خلاق خوراک شناسی متولی بوده و یونسکو این دستگاه را به عنوان دستگاه مسئول می‌شناسد اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این مورد مسئولیتی ندارد اما با این حال برنامه‌های بسیار زیادی در حوزه خوراک‌شناسی برگزار کرده است.

وی عدم ورود گردشگر خارجی به استان گیلان و شهر رشت با هدف  مشاهده شهر خلاق خوراک جهان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برخلاف شهر رشت که از سال ۹۴ تاکنون هیچ استفاده‌ای از این فرصت جهانی نکرده است بسیاری از شهرهای دیگر دنیا با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی میزبان میلیون‌ها گردشگر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان استفاده بهینه از رویدادهایی که در رشت برگزار می‌شود و یا تعامل با سایر دستگاه‌ها نظیر استانداری برای معرفی جایگاه این شهر در حوزه خوراک را مورد تأکید قرار داد و افزود: در حال حاضر مردم کشورهای همسایه نیز نمی‌دانند که شهر خلاق خوراک جهان در ایران و در استان گیلان قرار دارد.‌

 

انتهای پیام/۱۲۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads