کد خبر: 194181 - تاریخ: شنبه، 2 نوامبر 2019 - 09:46

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

میزان صادرات کالا از مرز آستارا ۱۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از صادرات ۲۶۹ هزار تنی کالا از مرز آستارا خبر داد و گفت: میزان صادرات کالا از مرز آستارا امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خوبان، محمدرضا نازک‌کار ، آخرین آمار و اطلاعات مربوط به صادرات کالا و ترانزیت بار در مرز آستارا را مورد اشاره قرار داد و ضمن اعلام خبر صادرات ۲۶۹ هزار تنی کالا از این مرز اظهار داشت: میزان صادرات کالا از مرز آستارا امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ضمن تشریح جزئیات بیشتری از صادرات کالا و بار از مرز آستارا و نوع کالاهایی که امسال در این مرز ترانزیت شده است عنوان کرد: میوه و تره بار، انواع کاشی و سنگ‌های ساختمانی عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۷ ماهه نخست امسال هستند.

نازک‌کار میزان واردات کالا و بار از مرز آستارا در مدت هفت ماهه نخست امسال را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مدت یاد شده طبق گزارش‌‌های موجود بالغ بر ۵۳ هزار و ۲۱۶ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده است که مقدار آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۱۳درصد کاهش داشته است.

وی نوع کالا و باری که در مدت هفت ماهه نخست امسال از مرز آستارا وارد کشور شده است را انواع تخته، گوشت و پنبه دانه اعلام کرد و با اشاره به حجم کلی ترانزیت کالا در دو مرز آستارا و انزلی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۲۰هزار و ۱۱۴تن کالا از استان و از طریق مرزهای آستارا و انزلی ترانزیت شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان میزان کلی ترانزیت کالا و بار در دو مرز آستارا و انزلی را از ابتدای امسال تاکنون مورد تفکیک قرار داد و اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۰۱هزار و۷ تن کالا و بار از مرز آستارا و چیزی در حدود ۱۹هزار و۱۰۷ تن کالا نیز از طریق مرز انزلی ترانزیت شده است.

نازک‌کار با بیان اینکه در استان گیلان ۸۰۵ کیلومتر راه شریانی وجود دارد از وجود ۲٫۳ درصد از راه‌های شریانی کشور در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش محورها و راه‌های ترانزیتی ۶۱۶ کیلومتر راه شریانی به گیلان ختم می‌شود که این موضوع از وجود ۲٫۵ درصد راه‌های ترانزیتی در استان گیلان حکایت دارد.

وی با تأکید بر اینکه گیلان در ردیف پنج استان نخست کشور از لحاظ طول وجود راه‌های شریانی قرار دارد ابراز داشت: در ایام تعطیلات و زمانی که با افزایش تعداد ورودی مسافر و خودرو به استان گیلان مواجه هستیم گلوگاه‌های ترافیکی این استان در طول مسیرهای ورودی‌ با ترافیک بسیار سنگین و پرحجمی مواجه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راههای استان در طول سال را از اولویت‌های این اداره کل دانست و عنوان کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads