کد خبر: 19387 - تاریخ: چهارشنبه، 20 فوریه 2013 - 12:37

کارگردان فیلم زیباتر از زندگی؛

تسلط رهبر انقلاب بر ادبیات و سینمای جهانی حیرت‌آور است

خوبان خبر: انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم زیباتر از زندگی: مقام معظم رهبری به خوبی با تولیدات سینمای خارج از کشور و به خصوص هالیوود آشنا بوده و اطلاعات کاملی در رابطه با تفکر و هدف این فیلم‌ها دارند

به گزارش خوبان به نقل از جهان: انسیه شاه‌حسینی از جمله فیلمسازانی که دیروز در جمع حاضر در محضر مقام معظم رهبری بوده است در گفتگو با مهر گفت: روز گذشته من نیز در نشست مقام معظم رهبری با دست‌اندرکاران و فیلمسازان سومین جشنواره فیلم عمار حضور داشتم و این برای من افتخار بزرگی بود.
وی ادامه داد: باید بگویم از نوع نگاه ایشان در رابطه با سینما و هنر بسیار حیرت کردم. مقام معظم رهبری با وجود دغدغه‌ها و مسئولیت‌های بسیاری که دارند ولی از جرئیات امور و مسایل داخلی و خارجی و به‌ویژه منطقه آگاهی دارند و همانطور که از گذشته نیز اینگونه بوده است ادبیات روز جهان را به خوبی می‌شناسند و تفکر هنری ایشان کاملا به‌روز است.
وی همچنین تصریح کرد: به عنوان مثال مقام معظم رهبری به خوبی با تولیدات سینمای خارج از کشور و به خصوص هالیوود آشنا بوده و اطلاعات کاملی در رابطه با تفکر و هدف این فیلم‌ها دارند. یکی از فرمایشات قابل توجه ایشان در رابطه با هنر این بود که مسئولان نباید در رابطه با برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری تنها تاریخ 30 ساله ما از اول انقلاب تا امروز را ببینند، بلکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده داشته باشند.
کارگردان فیلم “زیباتر از زندگی” بیان کرد: اگر مدیران فرهنگی و هنری، از ابتدا سراغ طرح‌های زود بازده نرفته و برنامه‌ریزی دقیق با یک افق وسیع‌تر را در دستور کار خود قرار می‌دادند، فرهنگ و هنر امروز در جایگاه بهتری قرار داشت و بخشی از دغدغه‌های رهبری امروز محقق شده بود.
شاه حسینی ادامه داد: نباید فراموش کرد که ما منابع بسیاری برای ایجاد نگاه جدید در سینما در دست داریم که از آن جمله می‌توان به قرآن اشاره کرد. در قرآن زیباترین و ظریف‌ترین دیالوگ‌ها وجود دارد که از آن می‌توان به‌عنوان یک چراغ راه در سینما استفاده کرد.
این کارگردان سینمای دفاع مقدس درباره چگونگی اجرایی کردن نظرات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه هنر و سینما گفت: در این رابطه باید به سراغ مسئولان رفت و از آنها پرسید که چه برنامه‌هایی را برای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار خواهند داد.
وی در پایان درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضعف فیلمنامه در سینمای ایران، ابراز کرد: فیلمنامه نقطه عظیم هر حرکتی در سینما بوده و باید شرایطی را برای تولید فیلمنامه‌هایی با مضامین امید در سینما فراهم کنیم. باید زمینه لازم برای حمایت از این دسته از فیلمنامه‌ها فراهم شود و نباید فراموش شود که تهیه‌کنندگان بخش خصوصی معمولا تمایلی به حمایت از ساخت چنین فیلمنامه هایی ندارند و بخش دولتی باید در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads