کد خبر: 193853 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 اکتبر 2019 - 23:17

مدیر کل امور زندان‌های گیلان:

ایجاد اشتغال راهکاری مناسب برای کاهش جمعیت کیفری در جامعه است

مدیرکل زندان‌های گیلان با تأکید برلزوم ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان از طریق آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، گفت: اشتغال راهکاری مناسب برای کاهش جمعیت کیفری در جامعه است.

به گزارش خوبان،  رضا محمدی اصل در حاشیه بازدید از مجموعه اشتغال و حرفه آموزی زندان لاهیجان، توسعه اشتغال و ایجاد درآمد مولد و پایدار برای زندانیان و همچنین خانواده آنها را اولویت اصلی سازمان زندان‌ها دانست و اظهار کرد: باید با همت مضاعف آموزش صنعت و حرفه‌های مختلف و هر آنچه که زمینه اشتغال زندانیان و خانواده آنها را فراهم می کند مهیا کنیم.

محمدی اصل با اشاره به اینکه اشتغال راهکاری مناسب برای کاهش جمعیت کیفری جامعه است، افزود: ایجاد بسترهای اشتغال و حرفه آموزی باید با یک نشست علمی و ارائه راهکارهای مختلف پیشرو در اهداف سازمانی باشد برای این کار نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

وی به برگزاری نشست تخصصی در زمینه اشتغال زندانیان با حضور دیگر نهادها و سازمانهای وابسته در آینده نزدیک اشاره و تصریح کرد: باید با اجرای برنامه های مناسب در این زمینه به کاهش جمعیت کیفری کمک کنیم.

مدیرکل زندان‌های گیلان با تأکید بر لزوم خودکفایی و توانمندسازی زندانیان، ادامه داد: فراگیری یک مهارت حرفه‌ای از سوی زندانیان سبب می شود زمان خروج زندانی از زندان بتواند در جامعه به دنبال ایجاد یک کسب و کار باشد.

گفتنی است با حضور مدیرکل زندان‌های استان گیلان دومین دوره رهاسازی بچه ماهی قزل آلا به تعداد ۳۰۰۰ قطعه در مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندان لاهیجان انجام شد که  پیش بینی می شود طی یک دوره شش ماهه آماده بهره برداری و عرضه به بازار شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads