کد خبر: 193846 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 اکتبر 2019 - 14:36

مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

الکترونیکی شدن سند بستری در ۲۵ بیمارستان گیلان

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: الکترونیکی شدن سند بستری در ۲۵ بیمارستان دولتی استان به اجرا درآمد.

به گزارش خوبان، علی اکبری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت با اشاره برنامه کشوری الکترونیکی شدن اسناد بستری در بیمارستان ها اظهار داشت: در طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری، برای ارائه خدمات در بیمارستان ها نیاز به دفترچه بیمه نیست و با ثبت کد ملی بیمار در سامانه روند اقدامات درمانی انجام می شود.

وی با بیان این که نسخه نویسی الکترونیک بایستی تا پایان سال در گیلان اجرایی شود افزود:  با اجرای این طرح ، دفترچه‌های کاغذی حذف و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات هویتی خود از خدمات نسخه الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.

اکبری با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی به عنوان یکی دیگر از برنامه های سازمان بیمه سلامت و اجرای آن در استان گیلان خاطر نشان کرد: هدف اصلی اجرای استحقاق سنجی، رفع هم پوشانی در نظام بیمه ای است ضمن این که در این طرح سنجش نوع بسته های خدمتی برای بیمه شدگان مورد توجه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در ادامه سخنانش در نشست خبری با تشریح ارائه خدمات این مجموعه به بیمه شدگان بیان داشت: در زمان حاضر، یک میلیون و ۲۲۵ هزار نفر تحت پوشش این مجموعه شامل بیمه روستایی و عشایری ، همگانی، بیمه کارکنان دولت، صندوق بیمه ایرانیان و صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند. 

وی با بیان این که یک هزار و ۷۳۶ نفر شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، داروخانه ، آزمایشگاه،  رادیولوژی،  فیزیوتراپی  و  غیره  طرف های قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند، اضافه کرد: هزینه بستری و سرپایی بیمه شدگان بیمه سلامت استان ماهانه ۵ / ۳۹ میلیارد تومان است.

اکبری در بخش دیگری از نشست خبری با اشاره به پوشش بیمه اجباری سلامت از اول آبان ماه امسال برای آحاد جامعه در قالب (بیمه اجباری و ارزیابی وسع) اضافه کرد: در طرح بیمه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وسع، سه دهک پایین رایگان بیمه می شوند و دهک‌ های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد خانوار حق بیمه خانوار را پرداخت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: بر این اساس، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایر فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

وی با اشاره به فرصت شش ماهه برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای در اجرای بیمه اجباری و ارزیابی وسع بیان داشت: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای برای بهره مندی از این فرصت، بایستی به سایت وزارت رفاه (مجری این برنامه) یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان مراجعه کنند.

اکبری با تشریح برنامه های هفته سلامت در گیلان خاطر نشان کرد: همایش بیمه سلامت بیان مسایل و چالش ها در این حوزه، دیدار با مسئولان ارشد  از جمله برنامه های هفته بیمه سلامت در این استان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads