کد خبر: 193834 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 اکتبر 2019 - 07:43

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد:

۲۳ پروژه نیمه تمام در گیلان به بخش خصوصی واگذار می‌‌شود | تغییر کاربری پس از واگذاری مجاز نیست

شراره کاووسی، سرپرست حوزه برنامه‌ریزی مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از واگذاری ۲۳ پروژه نیمه تمام در گیلان به بخش خصوصی بر اساس ماده ۲۷ قانون خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، شراره کاووسی با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه تمام استان به بخش خصوصی گفت: ماده ۲۷ قانون به دولت اجازه واگذاری طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای را در قالب انواع عقود مشارکتی با بخش خصوصی می‌دهد.

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

وی با اشاره به مشکلات پروژه‌های نیمه تمام استان، عدم توجیه‌پذیری کافی، اقتصادی نبودن، وجود ریسک‌های بالا و عدم همراهی برخی دستگاه‌های قضایی با سرمایه‌گذاران را از جمله مشکلات این پروژه‌ها اعلام کرد.

کاووسی با بیان اینکه جهت رفع مشکلات تمهیداتی در قالب تبصره ۱۹عنوان شد، تصریح کرد: هزار میلیارد اعتبار استانی به این پروژه‌ها اختصاص یافت که سهم گیلان ۳۰ میلیارد تومان و از محل دستگاه‌های اجرایی تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این اعتبارات تا سقف ۳۰ درصد برآورد سرمایه‌گذاری در قالب یارانه سود و وجوه اداره شده به قراردادهای واگذاری در مشارکت با بخش خصوصی ارائه می‌شود تا موجب ایجاد انگیزه و بسترسازی مناسب برای توسعه هر چه بیشتر مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی شود.

وی با تاکید بر توجیه‌پذیر و اقتصادی کردن طرح‌ها با هدف ایجاد انگیزه در بخش خصوصی گفت: به منظور سودآور کردن طرح تملک دارایی سرمایه‌ای با حفظ کاربری اصلی، ایجاد کاربری‌های چندگانه و ایجاد سایر تاسیسات جانبی اقتصادی در پروژه‌ها و عرصه‌های مربوط به آن توسط کارگروه واگذاری با پیشنهاد متقاضی و یا دستگاه اجرایی قبل از واگذاری، مجاز است.

کاووسی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری پس از واگذاری مجاز نیست، افزود: در واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام، کارگروه‌های واگذاری مجازند قیمت را به عنوان مبنای فروش اعلام کنند که پروژه واجد توجیه مالی شده و مورد استقبال قرار گیرد.

وی تاکید کرد: درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در قراردادهای مشارکت و واگذاری تا ۱۰ سال از زمان بهره‌برداری از معافیت مالیاتی برخوردار است.

کاووسی با بیان اینکه ۲۳ پروژه نیمه‌تمام در ۱۲ شهرستان گیلان وجود دارد اظهارداشت: پنج پروژه در رشت، سه پروژه بندرانزلی، در شهرستان‌های فومن، آستارا ، رودبار، لاهیجان و لنگرود هرکدام ۲ پروژه، و یک پروژه در هر شهرستان رودسر، آستانه اشرفیه، شفت، سیاهکل و تالش نیمه‌تمام است.

وی اعلام کرد: این پروژه‌ها مربوط به ۶ دستگاه اجرایی است که برای ۱۲ پروژه با همکاری دانشگاه گیلان گزارش تصمیم به واگذاری تهیه شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads