کد خبر: 193807 - تاریخ: دوشنبه، 21 اکتبر 2019 - 15:17

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان در خمام عنوان کرد :

بهترین راه برای ارتقا مدارس مشارکت مردم است/مدارس محلی مناسب برای کسب آموزه‌های دینی

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقا کیفیت مدارس تصریح کرد: عده‌ای تصور دارند که اگر اعتبارات دولتی در مدارس سرریز شود باعث ارتقا مدارس شده و کیفیت آموزشی افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که این‌گونه نبوده و بهترین راه برای ارتقا مدارس مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش خوبان  خبر ، نادر جهان‌آرای ظهر امروز در نشست استانی انجمن اولیا و مربیان در سالن شهید حق‌شناس خمام با اشاره نقش مهم اولیا و مربیان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: مدرسه خانه دوم دانش آموزان بوده و بهترین محل برای کسب علم و تربیت فرزندان است که برای هر چه‌بهتر برگزار شدن این کار معلمان و اولیا باید وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند.

وی با تأکید بر انجام درست وظایف انسان در جامعه گفت: به انسان دو‌ وظیفه محول می‌شود یکی خواسته و دیگری ناخواسته است که برای پیشرفت جامعه انسان باید به هر دو آن به‌درستی عمل کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکیدبر مسؤولیت بامطالعه توسط انسان، بیان کرد: کشور دارای جوانان با ظرفیت علمی بسیار خوبی است که اگر در مسؤولیت‌هایی که لیاقتش را دارد قرار گیرد و بامطالعه آن را بپذیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

جهان‌آرا یکی از مشکلات جامعه را کم‌جمعیت شدن خانواده عنوان کرد و افزود: درگذشته فرزندان در خانواده‌هایی رشد می‌کردند که دارای جمعیت بسیار زیادی بوده و این مهم‌ترین عامل در کسب مهارت کودکان بود ولی با توجه به کم شدن جمعیت باید فکری در این زمینه اندیشیده شود.

وی با اشاره به وضعیت جمعیت خانواده‌ها در استان گیلان گفت: بر اساس آمار استان گیلان کمترین بعد خانواده در کشور را دارد که این امر نقش اولیا و مربیان در پرورش دانش آموزان را بسیار مهم نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به دلایل کم شدن جمعیت خانواده‌ها در کشور بیان کرد: از سال ۴۵ تا به امروز هر ۱۰ سال جمعیت خانواده‌ها در کشور کاهش پیداکرده و مهم‌ترین دلیل آن مشکلات اقتصادی و بالا رفتن سن ازدواج است‌.

جهان‌آرا با بیان اینکه باید تلاش شود تا دانش آموزان در تمام نقاط جامعه مطلبی جدید یاد بگیرند، افزود: امام راحل (ره) تأکید بسیار زیادی به مدرسه بدون دیوار داشتن و این یعنی باید تمام نقاط کشور و جامعه را برای کسب علم فرزندان مهیا کرد.

وی مدرسه را محلی برای کسب آموزه‌های دینی دانست و گفت: استکبار سعی دارد دین را در جامعه از بین برده و برای انجام این کار روی دانش آموزان برنامه ویژه‌ای دارند که برای جلوگیری از انجام این کار باید آموزه‌های دینی را در مدارس به دانش آموزان یاد داد که در این خصوص برنامه ویژه‌ای در حال انجام است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقا کیفیت مدارس تصریح کرد: عده‌ای تصور دارند که اگر اعتبارات دولتی در مدارس سرریز شود باعث ارتقا مدارس شده و کیفیت آموزشی افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که این‌گونه نبوده و بهترین راه برای ارتقا مدارس مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش خوبان  ، در پایان این نشست از انجمن اولیا و مربیان نمونه استان گیلان تجلیل شد.

 

 

خبرنگار: معین قیامی 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads