کد خبر: 193760 - تاریخ: دوشنبه، 21 اکتبر 2019 - 08:08

مدیرکل شیلات استان گیلان:

۴۶۰۰۰ نفر در حوزه شیلات گیلان مشغول به‌کار هستند

مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مختلف با محوریت اقتصاد مقاومتی، برای ۴۶ هزار نفر در حوزه شیلات گیلان شغل ایجاد شد.

به گزارش خوبان،  صمد درویشی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف با محوریت اقتصاد مقاومتی، برای ۴۶ هزار نفر در حوزه شیلات گیلان شغل ایجاد شد.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به اهمیت و نیازمندی‌های پرورش ماهی در قفس ابراز داشت: بهره‌برداری از منابع آبی دریای خزر، تولید ۵۰ هزار تن ماهی تا پایان برنامه ششم، توسعه آبزی‌پروری، حفظ گونه‌های با ارزش اقتصادی از جمله سیاست‌گذاری‌های حوزه شیلات استان است.

درویشی از تولید ۷۹ هزار و ۹۹۰ تن ماهی با مجوزهای صادرشده در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۹ مجوز بهره‌برداری و ۲۱ پروانه تأسیس برای تولید ماهی در حوزه شیلات گیلان صادر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مجوزهای صادرشده ۱۲ قفس پرورش ماهی آماده استقرار در دریا است تصریح کرد:  پیش‌بینی می‌شود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی با استقرار قفس‌ها در حوزه دریایی استان گیلان تولید شود.

۴۶۰۰۰ نفر در حوزه شیلات گیلان مشغول به‌کار هستندبا اشاره به مشکلات حوزه‌های مربوط به شیلات بیان کرد: افزایش نسبی هزینه‌های تولید، عدم تخصیص به موقع تسهیلات، نوسانات نرخ ارز، پرداخت نشدن خسارت ایجاد شده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی از جمله مشکلات در حوزه شیلات است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز رشد با اشتغال ۹۷۰ نفر در گیلان اظهار داشت: میزان درآمد شرکت‌های ما در سال گذشته بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان بود.

علی باستی با اشاره به احداث پروژه جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان در این استان افزود: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی مربوط به پارک علم و فناوری گیلان است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و سوله‌های شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع فشتام، کارخانه نوآوری گیلان و مرکز نوآوری شهری رشت نیز از دیگر پروژه‌ها هستند.

۲۸ درصد سهم اشتغال گیلان مربوط به بخش کشاورزی است

 علی درجانی در این جلسه با بیان اینکه ۸۵ درصد مساحت استان در بخش کشاورزی مدیریت و محافظت شده است اظهار داشت: ۳٫۵ میلیون تن اقلام کشاورزی در ۸۰ درصد از سطح اراضی گیلان تولید می‌شود تا جایی که ۲۸ درصد سهم اشتغال استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان در بخش کشاورزی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی استان، ۱۱ پروژه اجرایی در بخش‌های مختلفی نظیر تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، بخش آب و خاک، توسعه نوغانداری و صنایع تبدیلی و تکمیلی تعریف شده است.

درجانی با اشاره به اهداف پروژه‌های اجرایی مربوط به بخش تولید بذر گواهی شده برنج در استان گیلان خاطرنشان کرد: پروژه‌های مذکور با هدف تضمین هویت بذر، پایداری ژنتیکی و خلوص فیزیکی بذر در برخی شهرستان‌های گیلان نظیر شهرستان صومعه‌سرا در حال احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از احداث گلخانه‌هایی با مساحت ۶ هزار مترمربع در برخی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: گلخانه شهرستان آستانه اشرفیه با مساحت هزار و ۸۵۰ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و با هدف افزایش امنیت غذایی و مصرف بهینه آب در حال احداث است.

درجانی با اشاره به احداث گلخانه در شهرستان رودبار گیلان ابراز داشت: پروژه گلخانه شهرستان رودبار با مساحت ۵ هزار مترمربع و اشتغال‌زایی ۶ نفر در حال احداث است که جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در بخش کشاورزی محسوب می‌شود و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان گیلان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: احداث کارخانه‌ جوجه‌کشی در شهرستان رشت با اشتغال ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲٫۴ میلیارد تومان و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه  اقتصاد مقاومتی استان در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با محصول کیوی در استان خبر داد و افزود: این صنایع نیز با هدف کاهش ضایعات کشاورزی و افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی در برخی شهرستان‌های گیلان در حال احداث است.

درجانی با اشاره به احداث کارخانجات تولید انواع خوراک دام و طیور در برخی شهرستان‌ها اظهار داشت: یکی از این کارخانجات در شهرک صنعتی سپیدرود رشت با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و اشتغال‌زایی ۴۸ نفر و با هدف کاهش هزینه‌های تولیدات کشاورزی در حال احداث است.

انتهای پیام/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads