کد خبر: 193652 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 اکتبر 2019 - 07:28

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

تولید بیش از ۹۰۰۰۰ تن راتون در اراضی کشاورزی استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به کشت دوم محصولات در اراضی این استان گفت: در اراضی شالیزاری استان گیلان محصولات مختلفی ازجمله کلزا و بیش از ۹۰ هزار تن راتون تولید می‌شود.

به گزارش  خوبان،  علی درجانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت دوم زمین‌های کشاورزی باعث افزایش اشتغال در گیلان می‌شود، اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی در استان گیلان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ کشت دوم بوده و کشاورزان با انجام این کار و کاشت محصولات مختلف کشاورزی می‌توانند موجب اشتغال برای جوانان شده و باعث رونق اقتصادی منطقه شوند.

وی با اشاره به فواید کشت دوم در زمین‌های کشاورزی گفت: انجام این کار باعث افزایش بهره‌وری زمین‌های کشاورزی، از بین بردن علف‌های هرز، کنترل بسیاری از آفت‌ها، رشد کیفی محصولات کشاورزی تولیدشده و افزایش درآمد برای خود و خانواده‌ می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان برای تولید دانه روغنی کلزا بیان کرد: بر اساس مطالعات و کارهای کارشناسی انجام‌شده توسط سازمان جهاد کشاورزی امسال برنامه ویژه‌ای برای تولید دانه روغنی کلزا و همچنین در ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی انواع حبوبات کاشته می‌شود.

درجانی با اذعان به اینکه تولید راتون در استان گیلان بسیار برای کشاورزان مفید است، افزود: امسال در ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان بیش از ۹۰ هزار تن محصول راتون برداشت می‌شود که بسیار برای کشاورزان و اقتصاد منطقه مفید است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads