کد خبر: 193611 - تاریخ: چهارشنبه، 16 اکتبر 2019 - 08:24

لزوم تهیه نقشه ساحلی دریای خزر توسط منابع طبیعی/ساماندهی و استفاده بهتر از سواحل خزر با طرح ICZM

معاون عمرانی و امور هماهنگی استانداری گیلان با تأکید بر لزوم تهیه نقشه سواحل توسط منابع طبیعی استان گیلان گفت: مقرر شد به قید فوریت منابع طبیعی با توجه به عدم تطابق نقشه‌های داغاب در سواحل شرقی استان گیلان، یک نقشه ساحلی را تهیه و در اختیار بنادر و دریانوردی استان گیلان تحویل دهد.

به گزارش خوبان، علی اوسط علی اکبری مقدم شامگه سه شنبه در دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان گیلان با بیان اینکه سواحل استان گیلان یک مزیت بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: استان گیلان دارای نوار ساحلی بسیار زیادی بوده و وجود دریا و سواحل اشتغال بسیار زیادی را برای مردم این استان ایجاد کرده است.

لزوم تهیه نقشه ساحلی دریای خزر توسط منابع طبیعی

وی با اشاره به مدیریت یکپارچه سواحل استان‌های شمالی گفت: طرح مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، گلستان و مازندران در حال تهیه بوده و بر اساس این طرح مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر در اختیار بنادر و دریانوردی گیلان قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی و امور هماهنگی استانداری گیلان با اشاره به مشکلات حوزه سواحل بیان کرد: سواحل متولی خاصی نداره و هر نهاد بر اساس وظایف خود کارهایی را در دریا انجام داده و برای افرادی که در سواحل دارای زمین با مالکیت هستند مشکلاتی ایجاد کرده و باید حل شود.

اکبری مقدم با اذعان به اینکه به علت پیشروی دریای خزر در سال ۷۴ بسیاری از سواحل این استان زیر آب رفته است، تصریح کرد: در سال ۷۴ بیشترین پیشروی آب دریای خزر را شاهد بودیم که بر این اساس بسیاری از سواحل این استان به زیر آب رفته و‌ با توجه به داغابی که منابع طبیعی در سال ۴۲ تهیه کرده باید دید آیا با میزان سواحل استان گیلان هم خوانی دارد یا نه که تاکنون تنها در بندر انزلی و تالش شاهد این تطابق بودیم.

وی با تأکید بر ضرورت تهیه نقشه سواحل توسط منابع طبیعی استان گیلان گفت: در این جلسه مقرر شد به قید فوریت منابع طبیعی با توجه به عدم تطابق نقشه‌های داغاب در سواحل شرقی استان گیلان، یک نقشه ساحلی را تهیه و در اختیار  بنادر و دریانوردی استان گیلان تحویل دهد.

پیشبرد اهداف طرح (ICZM) برای جلوگیری از از استفاده غیر صحیح از منابع استان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در طول ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان می‌توان حضور و نظارت مؤثری داشت، اظهار کرد: طرح (ICZM) نقطه عطفی در ساماندهی و مدیریت به منظور استفاده بهتر مناطق ساحلی است که علاوه بر صیانت از مناطق ساحلی، شرایط را نیز برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل کنیم.

حمیدرضا آبایی با اشاره به اهتمام و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف استان گیلان تصریح کرد: با همدلی و هماهنگی بیشتر تمامی دستگاه‌های استان می‌توان از استفاده غیر صحیح از منابع استان جلوگیری کرد و علاوه بر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها، به پیشبرد اهداف طرح (ICZM) نیز کمک کرد.

وی با اشاره به تأکیدات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نتایج حاصل از این نشست بیان کرد: لزوم همکاری برای جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها، ایجاد شرایطی برای آزادسازی سواحل، داشتن نقشه‌ها، اسناد و آمار معتبر برای دستگاه‌های قضایی و نیز تهیه نقشه‌های کاداستر و توپوگرافی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads