کد خبر: 193605 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 اکتبر 2019 - 18:59

رسانه مهدوی: متفکران مسیحی درباره پیاده‌روی اربعین چه می‌گویند

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم خردکیش با اشاره به اهمیت همایش  اربعین در نگاه اندیشمندان غربی اظهار کرد: هنری کیسنجر آمریکایی، در نظریه‌های مختلف، چندین بار از احیای   امپراتوری پارس» با نگاه شیعی از تهران تا بغداد و از آنجا تا بیروت سخن گفته است. وی با اشاره به سخنان کسینجر در مصاحبه با رادیو […]

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم خردکیش با اشاره به اهمیت همایش  اربعین در نگاه اندیشمندان غربی اظهار کرد: هنری کیسنجر آمریکایی، در نظریه‌های مختلف، چندین بار از احیای   امپراتوری پارس» با نگاه شیعی از تهران تا بغداد و از آنجا تا بیروت سخن گفته است.

وی با اشاره به سخنان کسینجر در مصاحبه با رادیو ان پی آر در سال ۹۳ مبنی بر احیای نوعی کمربند شیعی از تهران تا بغداد و از آنجا تا بیروت، افزود: این سیاستمدار ۹۴ ساله یهودی، معتقد است که ساخت یک امپراتوری پارسی، ایرانی، اسلامی و یا شیعی علاوه بر بستر تاریخی و امکانات مادّی، به نوعی نیروی برتر فرهنگی و فکری محتاج است که بتواند بیرون از قدرت تکنیکی، تبلیغی، سیاسی و فکری غرب مدرن، عرض اندام کند، بنابراین؛ ایران از چنین قدرتی برخوردار است.

عضو هیئت دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به  اظهار نظر متفکر مسیحی روسی، در ارتباط با اهمیت راهپیمایی اربعین تصریح کرد: پروفسور الکساندر دوگین معتقد است «این پیاده‌روی، نشانه‌ای مهم از آمادگی برای یک تحوّل معنوی جهانی و آخرالزمانی است، من به عنوان یک مسیحی ارتدوکس با رویکرد آخرالزّمانی انقلاب اسلامی، که خود را حرکتی آماده‌گر برای ظهور مسیح و مهدی می‌داند، موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم.

 استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین به یک واقعه‌ای آخرالزمانی شباهت بیشتری دارد تا یک حادثه عادی و معمولی گفت: ما و همه کسانی که در جستجوی عدالت و معنویت در دنیای ظلمت و ستم زده مدرن هستیم، باید با همدیگر متّحد شویم و این پیاده‌روی جلوه ای از این اتّحاد است.

خردکیش با اشاره به اینکه  امام حسین (ع) در مقابل بی‌مهری پیروانش نسبت به حضرت مهدی (عج) خود دست به کار شده است، بیان کرد: امام حسین علیه السلام با ایجاد مغناطیس حسینی در همایش اربعین، جمع ۳۰ میلیونی را در راستای توجه به پیروی از فرزند خود، به جای شیعیان دست به کار شدند تا شیعیان را بیش از پیش متوجه اهمیت ظهور کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی رشت با تأکید بر اینکه پیاده‌روی از مسجد سهله یعنی خانه مهدی موعود(عج) آغاز می‌شود، گفت: کسی که برای خدا باشد، خدا برای اوست.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر جذبه و مغناطیس سید و سالار شهیدان در همایش جهانی اربعین بیان کرد: امام حسین (ع) همه دارایی خود را در راه خدا داد و خداوند نیز این مغناطیس قابل تأمل حسینی را که از سرتاسر دنیا با وجود همه هجمه‌ها به سمت سید و سالار شهیدان کشیده می‌شوند هدیه داده است.

وی عشق حسین بن علی (ع) را عشقی بین المللی دانست و افزود: من با چشمان خود در همایش جهانی اربعین، پرچم‌های کشورهای مختلف را  دیده و حضور کشیش‌های مسیحی را نیز در همایش اربعین نظاره کرده‌ام.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به وعده الهی مبنی بر گرویدن مردم به دین الهی بیان کرد: حضور عاشقان و محبان سید و شهدا (ع) از هر دین و مسلکی در این همایش جهانی، همان وعده الهی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads