کد خبر: 193577 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 اکتبر 2019 - 08:45

معاون استانداری گیلان:

۳۰ درصد واحدهای صنعتی گیلان با رکود مواجه هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه حدود سه هزار واحد صنعتی در این استان وجود دارد، گفت: بنا به دلایلی ۳۰ درصد این واحدها با رکود مواجه هستند.

به گزارش خوبان، آرش فرزام صفت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌گذاری دولت، واحدهای تولیدی در حال تولید، در حال کار و فعال نباید به هیچ عنوان متوقف شود، اظهار کرد: هیچ کدام از عوامل اجرایی در کشور از جمله بانک‌ها و امور مالیاتی نباید مانعی برای تولید باشند.

وی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان و در شهرستان‌ها با اولویت پیشگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی تشکیل می شود، افزود: متاسفانه از سالهای گذشته با توقف یا نیمه فعال شدن تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی مواجه بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه تأکید کرد: تلاش می کنیم واحدهای دارای مشکلات بانکی با تعامل و همکاری های دو جانبه به چرخه تولید بازگردانده و یا به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۰ درصدی برخی واحدها در سطح استان گیلان، گفت: شهرستان انزلی در این زمینه ۲۹ واحد نیمه تمام دارد که مسئولان باید تلاش خود را برای تکمیل و بهره برداری از این واحدها انجام دهند زیرا منابع لازم برای این واحدها هزینه شده و تنها با حل یک مشکل کوچک می توانند به چرخه تولید بازگردند.

فرزام صفت با بیان اینکه انتظار می رود با ابلاغ تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون به استان بتوانیم به این امور سامان دهیم، افزود: در گیلان حدود سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که بنا به دلایلی حدود ۳۰ درصد واحدها دچار رکود شده و یا با ظرفیت اسمی خود فعالیت نمی کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان انزلی ۲۹۰ واحد صنعتی  فعال وجود داردکه با توجه به وجود منطقه آزاد کمتر شاهد تعطیلی و یا غیرفعال بودن این واحدها در این شهرستان هستیم.

منبع:مهر

کد خبر 4746597
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads