کد خبر: 193349 - تاریخ: چهارشنبه، 9 اکتبر 2019 - 10:10

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا :

کشف وضبط ۹۰۰کیلوگرم گوشت غیربهداشتی در صومعه سرا

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا از کشف وضبط ۹۰۰کیلوگرم انواع موادخام دامی فاسد و غیربهداشتی در این شهرستان با تلاش تیم بازرسی این شبکه خبر داد.

به گزارش خوبان، مهدی بهروزی روز چهارشنبه  اظهار داشت :  از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰مورد بازدید داشته ایم که بالغ بر ۹۰۰ کیلو انواع مواد خام دامی گوشت قرمز لاشه مرغ از  مراکز عرضه جمع آوری ضبط ومعدوم شده ودر این رابطه ۱۱پرونده قضایی تشکیل ومتخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند .

وی در ادامه با اشاره به تزریق ۵۵۰ هزار دوز واکسن به طیور بومی در روستاهای شهرستان صومعه سرا  افزود: همزمان باسایرمناطق  کشور برنامه واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن نیوکاسل لاسوتا سویه مقاوم به گرما در این شهرستان درحال اجرا است .

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا اظهارداشت : در راستای اجرای این طرح ۵۵۰ هزار دز واکسن جهت جمعیت طیور بومی روستاهای شهرستان صومعه سرا تهیه شده است که باهماهنگی با دهیاری ها و استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج سازندگی در حال اجرا می باشد .
وی در ادامه اظهار داشت : در حال حاضر برنامه مراقبت از بیماری فوق حاد طیور در سطح مرغداری ها و طیور روستایی به صورت مستمر وجدی در حال پیگیری است .

بهروزی خاطرنشان کرد : در این رابطه از دهیاری ها، خانه بهداشت و اداره محیط زیست خواسته شده در صورت مشاهده تلفات در طیور بومی و یا جمعیت ماکیان وحشی (پرندگان مهاجر) سریعا دامپزشکی را در جریان قراردهند که به دنبال آن برنامه نمونه گیری و در صورت نیاز  قرنطینه انجام شود.

وی اقدامات پیشگیرانه در مقابل بیماری حیوانات را از وظایف شبکه دامپزشکی اعلام و تصریح کرد : در شش ماهه امسال ۱۱هزار سر واکسیناسیون گاو گاو میش در واحد های روستایی و صنعتی شهرستان انجام شده است .

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا اظهار داشت:  در این مدت ۵۰۰ قلاده سگ برعلیه بیماری هاذی واکسینه شده اند و در کانون های بروز هاری ۴۰۰ راس گاو گاومیش علیه این بیماری واکسینه شدند .

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads