کد خبر: 193297 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 اکتبر 2019 - 14:37

رئیس مرکز نوغانداری کشور:

راه‌اندازی صنایع تبدیلی در صنعت ابریشم گیلان ضروری است

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به تولید ۴۸۰ تن پیله تر ابریشم امسال در استان گیلان، گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در صنعت ابریشم گیلان ضروری است.

به گزارش خوبان، عدیل سروی صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه کمیته امداد در کنار ارتقای سطح فرهنگی و اعتقادی مددجویان به مقوله معیشت و اقتصاد آنها نیز توجه ویژه دارد، گفت: استان گیلان ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت نوغانداری دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود نیروی انسانی در سطح روستاها استان گیلان، افزود: ۳۵ تا ۴۰ درصد نوغانداری در استان گیلان انجام می شود که می توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی حاضر در روستاها در شاهد توسعه این صنعت شویم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به توزیع ۱۳ هزار و ۸۰۰ جعبه تهم نوغان در سال جاری در استان گیلان، گفت: از این تعداد دو هزار جعبه در میان مددجویان کمیته امداد توزیع شده است.

سروی با بیان اینکه استان گیلان امسال بیش از ۴۸۰ تن پیله تر ابریشم تویلد کرده است، تأکید کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی در این استان ضروری است و انتظار می‌رود کمیته امداد با توجه به ظرفیت‌های موجود در این راستا با همکاری این مرکز نسبت به ایجاد کارگاه‌های ابریشم‌کشی خانگی توسط مددجویان متقاضی اقدام کند.

کد خبر 4740678
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads