کد خبر: 19327 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 فوریه 2013 - 16:12

تمسخر فهم اقشار ضعیف تا کی ادامه دارد ؟؟!

خوبان خبر: فقط می توان گفت به حال این مصرف کننده مظلوم ایرانی باید تاسف خورد .

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم ، پراید 17 ، 18 ،19،  ،20 ، 22 …میلیون . باورمان نمی‌شد روزی پراید را به قیمت بروزترین خودروهای جهان بخریم . پرایدی که تا سال گذشته 200 تا 300 هزار تومان زیر قیمت کارخانه در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد امروز شده معیار و مبنای قیمت خودرو در بازار .

سر هر کوی برزن و در هر جمع بالای یک نفر ! که بنشینی قیمت پراید شده نقل محفلشان . چه داستانی شده این بازار مکاره خودرو . بحث فقط پراید نیست. این روزها خودرو جای مسکن و طلا و ارز را گرفته . هر چند مسکن و طلا و سکه و ارز هنوز هم از تب و تاب نیفتاده‌اند و جولان می‌دهند. در این بازار مکاره تنهاحقوق مصرف‌کنندگان است که به فراموشی سپرده شده و کسی از آن یادی نمی کند.

گویی اصلا مصرف کننده در این اقتصاد هیچ سهم و نقشی جز پذیرفتن خواست تولید کننده و توزیع کننده ندارد.مصرف کننده ایرانی با شرایط جدید مجبورست خودرویی همچون پراید که دیگر حتی در کلاسهای مختلف خودرو دنیا جای ندارد و  حاضر نیستند جانشان را در این خودرو به خطر بیندازند در ایران هم قیمت بروز ترین خودروهای جهان بفروش می رسد.

پراید که پیش از این با قیمتی حدود 11 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شد هم اکنون با جهش قیمتی و البته بدون هیچ ضابطه‌ منطقی به مرز 20 میلیون تومان رسیده  ، به هرحال بد نیست با بررسی وضعیت درآمدی خانواده‌ها در سایر کشورها و مقایسه آن با کشور خودمان ضمن ارزیابی میزان تلاش شرکت‌های خودروساز در ایجاد رضایت‌مندی تمام خریداران؛ ببینم با پول پراید  20 میلیونی که در حال حاضر عجیب در بازار ایران جولان می دهد چه خودروهایی می توانستیم بخریم.

مقایسه قیمت و ویژگیها و آپشن‌های فقط تعداد اندکی از خودروهای خارجی با آنچه ما در کشورمان به عنوان خودرو دست مصرف کنندگانمان می دهیم خالی از لطف نیست.

هیوندای سانتافه در کلاس خودروهای اس یو وی(شاسی بلند) ، لوکس و با بروزترین سیستم سوخت رسانی و امتیازات بسیار دیگر در اروپا با قیمتی معادل 20 هزار و 995 دلار عرضه می شود که بر مبنای ارز مبادله ای حدود 50 میلیون تومان می شود .اگر میزان حقوق دریافتی افراد را ملاک مقایسه قرار دهیم در بدترین شرایط و برای ضعیف ترین قشر جامعه و کسانی که کمترین میزان حقوق را دریافت می کنند معادل 6 تا 8 ماه حقوق دریافتی مصرف کنندگان اروپایی. همین خودرو در کشور خودمان در شرایط موجود حداقل با قیمتی معدل 180 میلیون تومان یعنی معادل 180 ماه حقوق اقشار متوسط جامعه بفروش می رسد.

1

تویوتا به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین و بروزترین خودروسازان جهان خودروی کمری خود را به عنوان خودروی در کلاس Aو B  با ویژگیهای خاص و امکانات بخصوص به قیمت 22هزار و 235 دلاری در جهان عرضه می کند. این خودرو  قدرت 2.5 لیتری و موتورالکتریکی آن 200 اسب بخار دارد و قادر است صفر تا 100 را در 7.6 ثانیه طی کند . کمری در ایران هم اکنون بین 150 تا 160 میلیون تومان عرضه می شود.

2007-Toyota-Camry-LE

تویوتای یاریس در کلاس خودروهای کلاس Cبا بروزترین سیستم سوخت رسانی ، ایمنی یورو5 و به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان با قیمت14 هزار 995 دلار به مصرف کنندگان دنیا البته غیر از مصرف کنندگان ایرانی عرضه می شود که بر مبنای ارز مبادله ای 2450 تومانی در کشور ما 36 میلیون تومان می شود.

محصول سورنتو کیا موتور به عنوان خودروی در کلاس A , و جزو خودروهای اس یو وی ( شاسی بلند)در بازارهای جهانی با قیمت 23 هزار و 150 دلار، یا اسپورتیچ با همان ویژگی ها  4 سیلندر و  24 سوپاپ با حجم موتور 2400 سی سی و 170 اسب بخار   15 هزار و 400 دلار، اپتما  21 هزار و 350 دلار و ریو 13 هزار و 600 دلار در بازار عرضه می‌شوند.

سوزوکی مدل 2013 با قیمت 13 هزار و 990 دلار ، گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت 5.3 لیتری ، چری مدل J1 دارای 4 سیلندری 1300 سی سی گیربکس دستی سوخت 6.7 با قیمت 10 هزار و 990 دلار و …

مقایسه کنید این قیمتها  را با قیمت خودروها در کشور خودمان انهم با این ویژگی و مشخصات و کیفیتی که همه آنرا بخوبی لمس می کنیم.

پراید ، کلاس C ، امکانات (گاز ، ترمز ، کلاج ، …فرمان )، پشت سر گذاشته تمام تست های ایمنی و کیفیت بروز جهان ! در مدلهای مختلف !! قیمت عرضه شده 17 تا 19 میلیون تومان !! معادل درآمد 20 تا 25 ماه حقوق کارمندان !

پژو206خودروی سال 1998 فرانسه ، قیمت در ایران 32 تا 52میلیون تومان ،بسته به مدل من درآوردی ایران خودرو.معادل متوسط…ماه درآمد  ایرانیان.(جای خالی را خودتان پر کنید).

پژو405، خودروی منسوخ شده سال 1988 شرکتpSA (پژو و سیتروئن )فرانسه ، قیمت در ایران 23 میلیون تومان !.

پژو پارس ، خوش تیپ شده 405، قیمت 30 تا 35 میلیون تومان ! .

تندر 90 ،خودروی در کلاس C ، با امکانات ویژه ای مثل ( گاز ، ترمز ، کلاج ، مهمتر از همه فرمان ..) ،ظاهری امروزی ! داخل اتاق بسیار شیک و بروز مطابق خواست و نیاز مصرف کننده از بهترین پلاستیک های آب شده داخلی ! قیمت برای مصرف گننده ایرانی 36 تا 37 میلیون تومان .!

رانا ، خودروی ترکیبی . موتور 206 ، بدنه 206 اس دی تغییر یافته ! و مهمتر از همه با آرم سمند( اسب تیزروی ایران خودرو) ! با تمام امکانات لازم برای رانندگی ! قیمت 32 تا 35 میلیون تومان !

تیبا ، زیبای ایرانی ! ظاهری کاملا بروز شده ! کلاس C ، موتور ریو . بدنه ؟؟! قیمت 22 میلیون تومان !

قیمت فقط گوشه ای از عمق فاجعه است . بحث کیفیت و نحوه تولید و تست ایمنی آن هم بکنار . در مورد کالاهای مصرفی با دوامی مثل خودرو آنچه مهم به نظر می رسد خدمات بعد از فروش است .نکته مهمی که اگر بخواهیم وارد مقوله مقایسه آن شویم باید از خجالت روی سرخ کنیم و قطره قطره آب شویم .  فقط می توان گفت به حال این مصرف کننده ایرانی باید تاسف خورد .


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. ابراهیم
     | 2013/10/2 - 16:46
    پاسخ
    +2
    0

    واقعا حق یک ایرانی اینه تاکی میخواین به خاطر منافع خودتون جلو واردات خودرو بگیرین یا اگرم خودرویی وارد میشه اینقدر عوارض و مالیات و گمرکی بهش اضافه میکنید که قیمتش سر به فلک میزنه. وماها باید فقط عکس این ماشین ارو توی مجله ها وروزنامه ها ببینیم.وآرزوی یه بار سوار شدن یه ماشین مدل بالا رو با خودمون به گور ببریم و همه اینها در حالی که مردم هیچ جای دنیا رو پیدا نمیکنی که اینقدر به دولت و دولت مرداشون وفادار باشن .به امید روزهای بهتر واسه همه ایرانی های عزیز وسر بلند…

  2. محمد تاجیک
     | 2015/04/11 - 12:13
    پاسخ

    این دولت فقط بلده جیب مردم رو خالی کنه.به امید روزی که در کشور ما دولت مردان دست … بکشن. و نان حلالسر سفره خانواده شان ببرن

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads