کد خبر: 193266 - تاریخ: دوشنبه، 7 اکتبر 2019 - 19:19

فرماندار رشت تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت آب‌بندان‌های رشت در تأمین آب زراعی کشاورزی

فرماندار شهرستان رشت لایروبی انهار و آب‌بندان‌ها را از محورهای مهم در بحث کشاورزی عنوان کرد و گفت: بایستی از ظرفیت آب بندان ها در تامین آب زراعی کشاورزی در شهرستان استفاده کنیم.

به گزارش خوبان،  میرشمس مومنی زاده عصر دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت  افزود: بعد از امنیت، پی گیری و اجرای طرح های توسعه ای، مهمترین کاریست که ما به عنوان مسئولان اجرایی بایستی انجام دهیم به نحویکه به اقتصاد، زندگی و معیشت مردم بر می گردد.

وی اظهار داشت: در سالی که سال رونق تولید نام گرفته و مباحث مرتبط با سیاست های اقتصاد مقاومتی در سرلوحه نظام قرار دارد، لازمست تا در این باره اقدامات تاثیرگذاری داشته باشیم که یکی از موارد مهم پرداختن به مباحث کشاورزی است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر این مطلب که در بخش کشاورزی بایستی در حوزه کمی و کیفی تلاش شود، خاطر نشان کرد: بایستی با تلاش و برنامه ریزی در همه رشته های کشاورزی شاهد رشد و توسعه باشیم.

وی بیان داشت: از مسئولیت مهم ما در شورا و کارگروه کشاورزی شهرستان رشت اینست تا در راستای افزایش تولید در واحد سطح و سطح تولید تلاش کنیم که تحقق این مهم به بهبود معیشت و افزایش درآمد اقتصادی مردم کمک می کند.

فرماندار شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع نوسازی و تجهیز اراضی کشاورزی بیان داشت: تلاش ما در شورای کشاورزی بایستی پیگیری این موضوع باشد تا پنج هزار هکتار مطالعات انجام شده زمین های کشاورزی برای انجام نوسازی و تجهیز محقق شود.

وی اظهار داشت: در مکانیزاسیون کشاورزی نیز کارهای خوبی در شهرستان رشت انجام شده و وضعیت مناسبی داریم اما بایستی به سمت وضعیت ایده ال حرکت کنیم.

وی تامین منابع آب کشاورزی را یکی از مباحث بسیار مهم در شورای کشاورزی شهرستان رشت عنوان و خاطر نشان کرد: برای توسعه رشته های کشاورزی نیازمند تامین منابع آبی هستیم که همه دستگاه های ذیربط بایستی در این باره همکاری داشته باشند.

مومنی زاده با بیان این که سال زراعی گذشته را به خوبی پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: همه همکاران برای سپری شدن سال زراعی خوب تلاش کردند اما عمده لطف خداوند بود که از بارش های خوبی برخوردار شدیم.

وی ادامه داد: مشخص نیست که در سال زراعی پیش رو چه وضعیتی داشته باشیم، بنابراین ضروریست تا در جلسه بعدی شورای کشاورزی شهرستان رشت هواشناسی نتیجه مطالعات خود را اعلام کند تا متناسب با وضعیت برنامه ریزی کنیم.

وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات را وظیفه همگان دانست و بیان داشت: برای حفظ این سرمایه ملی همه بایستی همکاری و وحدت رویه داشته باشیم.

۷۲۸۶/۲۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads