کد خبر: 193252 - تاریخ: دوشنبه، 7 اکتبر 2019 - 08:35

دبیر کمیته حمایت از کسب و کارهای نوپای استان گیلان:

۵۰ کسب و کار مجازی در گیلان فعالیت دارند

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان به حوزه کسب و کارهای نوپا اعتماد داشته باشند، گفت: در حدود ۵۰ کسب و کار مجازی مصوب در سطح استان فعالیت دارند.

به گزارش خوبان، سعید زاهدی، اظهار کرد: پس از ابلاغ معاونت حقوقی ریاست جمهوری، یک کمیته در استان به تبع کارگروه حمایت از کسب و کارهای نوپا تحت عنوان استانی کسب و کارهای نوپا و رفع موانع و مشکلاتی که پیش روی آن است تشکیل شد و با برگزاری جلسات مکرر با حضور اعضا به رفع موانع پیش روی این صنف نوپا خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اعضای مختلفی در این کمیته استانی عضو هستند، افزود: این کمیته به ریاست استاندار گیلان یا به جانشینی معاون استاندار تشکیل می شود و مدیران دستگاه های اجرایی نیز در این کمیته عضو هستند. جلسات این کمیته با حضحور مدیرکل اقتصاد و دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس پارک علم و فناوری، رئیس بنیاد نخبگان و سایر مسئولان استانی برگزار می شود.

دبیر کمیته حمایت از کسب و کارهای نوپای استان گیلان تصریح کرد: رویکرد اصلی ما رفع مشکلات این صنف و همچنین رفع موانع و مشکلاتی است که کارفرمایان به ویژه دستگاه های اجرایی در انجام پروژه های خود به این عزیزان محول می‌کنند.

زاهدی تاکید کرد: روال به این صورت است که طبق مصوبه هیئت وزیران و آیین نامه ای که به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد در پیشبرد پروژه هایی که به استارتاپ ها واگذار کرده، مستقیما علیه استارتاپ ها اقدام کند و یا ادعای دعوی داشته باشد.

وی افزود: این کمیته را در استان شکل دادیم که علاوه بر ابلاغ وظایف قانونی، مشکلاتی که صنف کسب و کارهای نوپا در استان دارند را در آن مطرح کنیم و از این پتانسیل خوب برای رفع موانع و برون سپاری خدمات به این حوزه کسب و کار که جوانان نوپا و آینده سازان کشور و اشتغال آفرین هستند استفاده کرده و پروژه‌های استانی و ملی را به سمت اجرا توسط این جوانان داشته باشیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان گفت: کسب و کارهای مجازی مصوبی که داریم برخی در پارک علم و فناوری و تعدادی در معاونت علمی ریاست جمهوری که زیرمجموعه آن بنیاد نخبگان در استان است اجرا می شود، اما آماری که به صورت مصوب در استان داریم در حدود ۵۰ کسب و کار در حوزه های مختلف تحت نظر دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و سایر حوزه های علمی و پژوهشی کشور فعالیت دارند.

زاهدی با تاکید بر اینکه ما می توانیم اعتماد به نفس جوانان را اعتلا ببخشیم، گفت: باید ریسک پذیری در انجام پروژه ها و باورمندی جوانان را بپرورانیم و این باعث می شود جوان‌ها ریسک پذیر شوند. یکی از این راه ها برگزاری استارتاپ ها است که بگوییم شما حرکت کنید، پیش بروید و ما کنار شما هستیم و مسئولان دولتی باید این عزیزان را حمایت کنند تا اعتماد به نفس بگیرند.

دبیر کمیته حمایت از کسب و کارهای نوپای استان گیلان، اضافه کرد: لزوما از یک پیمانکار کلان نخواهیم پروژه را انجام دهد، بلکه ما این اعتماد را به حوزه کسب و کارهای نوپای استانی داشته باشیم و پروژه‌های مهم را به آنها بسپاریم. بسیاری از اینها دانش بنیان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاهی هستند که با اساتید خود کار می کنند. ما نیز باید به این جوانان اعتماد به نفس بدهیم تا ایده ها و تجربه های موفق خود را بیان کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان با اشاره به اینکه کسب و کار مجازی در ابتدا مجوز خاصی نمی خواهد، تصریح کرد: چنانچه جوانان بخواهند پروژه خاص با دسترسی خاص و ارائه در یک محدوده مشخص انجام دهند باید اجازه ورود به این حوزه را داشته باشند.

زاهدی با بیان اینکه در سال های اخیر با توجه به ساماندهی حوزه کسب و کار نوپا این موضوع جا افتاده که استارتاپ ها را به عنوان یک شخصیت حقوقی بپذیریم، گفت: استارتاپ ها در استان ما مانند کشور شناسنامه دار شده اند و می توان گفت استارتاپ های موفقی در حوزه کسب و کار داریم که امروزه نه تنها تبدیل به یک قطب اقتصادی شدند بلکه استارتاپ پرور هم هستند.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads