کد خبر: 193114 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 اکتبر 2019 - 14:47

رئیس جهاد کشاورزی خمام خبر داد:

بیش از ۵ هزار قطعه طیور بومی در روستای کویشا واکسینه شدند

رئیس جهاد کشاورزی خمام از آغاز واکسیناسیون رایگان طیور بومی و محلی، علیه بیماری نیوکاسل یا عفونت حاد تنفسی و گوارشی در خمام خبر داد.

به گزارش خوبان خبر؛ رئیس جهاد کشاورزی خمام از آغاز واکسیناسیون رایگان طیور بومی و محلی، علیه بیماری نیوکاسل یا عفونت حاد تنفسی و گوارشی در خمام خبر داد.

مهدی رجبی ظهر امروز در حاشیه توزیع رایگان واکسن نیوکاسل در روستای کویشا خمام به خبرنگار خوبان خبر،گفت: به منظور حفظ و حراست از سرمایه اندک روستائیان و جلوگیری از انتشار بیماری بیش از ۵ هزار قطعه از پرندگان بومی این روستا تحت پوشش واکسیناسیون نیوکاسل تزریقی قرار گرفتند.

 رئیس جهاد کشاورزی خمام با بیان اینکه همزمان با شروع فصل پاییز شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام به واکسیناسیون کرد فزود: این طرح به صورت پایلوت سطح شهرستان در خمام آغاز شده است.

این مسئول با بیان این که علائم این بیماری بعضی مواقع همزمان و یا جداگانه بروز می کند، تصریح کرد: اسهال سبز، پیچش گردن، سیاه شدن تاج و ریش، بی اشتهایی، تب، مرگ و میر بالا و ناگهانی، از علائم این بیماری است.

ناصر ابراهیمی دهیار روستای کویشا  نیز در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در روستای کویشا گفت: در این طرح که برای مبارزه با بیماری نیوکاسل باهمکاری بخشداری ، دامپزشکی شهرستان و جهاد کشاورزی خمام  اجرا می شود برای هر قطعه پرنده ۲۰ سی سی محلول آشامیدنی این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن ها از جهت مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها در اختیار روستائیان قرار گرفت.

به گزارش خوبان خبر ، نیوکاسل از بیماری‌های بسیار مسری است که تقریبا همه گونه‌های پرندگان را در سنین مختلف مبتلا می‌کند.  
این بیماری در مواردی حتی بدون نشانه‌ای سبب مرگ و میر ۱۰۰ درصدی در گله مبتلا می‌ود و به همین دلیل در بسیاری از کشورها صنعت پرورش طیور را محدود کرده است.  

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads