کد خبر: 193034 - تاریخ: چهارشنبه، 2 اکتبر 2019 - 09:53

در شش ماهه نخست امسال

انهدام ۵۵ باند عرضه و توزیع مواد مخدر/ بیش از ۸۰ درصد خدمات پلیس به صورت الکترونیکی انجام می شود

سردار اسحاقی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۵۵ باند عرضه و توزیع مواد مخدر کشف و منهدم شده‌اند، ادامه داد: برخورد با خرده فروشان مهم‌ترین اولویت پلیس است که در این مدت شاهد دستگیری دو هزار و ۲۰۰ خرد فروش بوده‌ایم.

به گزارش خوبان ، سردار محمدرضا اسحاقی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرماندهی انتظامی رشت برگزار شد ضمن گرامیداشت و تبریک هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای پلیس رفع دغدغه‌های مردم و ایجاد آسایش و آرامش ذهنی است، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی مناسب برای بازخوانی عملکرد ناجا با توجه به شعار سال، اهداف و سیاست‌های ناجا است.

وی با بیان اینکه بازبینی، اصلاح و تجهیز مجدد و جهت گیری مناسب در راستای اجرای سیاست‌های ناجا از دیگر اولویت‌های ما است، افزود: این هفته فرصتی است که بتوانیم با اقشار جامعه بیش از گذشته صحبت کنیم زیرا ماموریت پلیس بیشتر اجتماعی است و باید بتوانیم با تبادل نظر از نخبگان جامعه و جلب همکاری، مسیر پیش رو را با سرعت بیشتر و مطلوب‌تر طی کنیم.

سردار اسحاقی با اشاره به همزمانی هفته ناجا با سوگواری سرور و سالار شهیدان تلاش شده محتوای اجرای برنامه با موضوع فرهنگ عاشورایی باشد، گفت: هفته ناجا از فردا ۱۱ مهر ماه آغاز و تا ۱۷ همین ماه با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» ادامه خواهد داشت و در طول این هفته برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فراوانی پیش بینی شده است.

بیش از ۸۰ درصد خدمات پلیس به صورت الکترونیکی انجام می شود

وی در ادامه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی در سطح جهان و تغییر رویکرد سوء استفاده کنندگان و لزوم بهره‌گیری از این فناوری‌ها اشاره و بیان کرد: پلیس نخستین دستگاه بود که از فناوری‌های الکترونیکی در بحث دولت الکترونیک استفاده کرد امروز نیز تلاش می کنند تا برای انجام مأموریت‌های خود از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی‌ها بهره‌گیری کند.

فرمانده انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه امروز بیش از ۸۰ درصد خدماتی که به شهروندان از سوی ناجا ارائه می شود به صورت الکترونیکی است، افزود: باید زمینه استفاده از ظرفیت‌ها در این فضای مبتنی بر پیشرفت‌های جدید فراهم کنیم.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته ناجا اشاره و اجرای صبحگاه مشترک، غباروبی مزار ۴۴۵ شهید ناجا، برگزاری یادواره‌ها شهدا، حضور در نماز جمعه، ویزیت رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را بخشی از برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

سردار اسحاقی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های ناجا آموزش محور بوده و در این زمینه در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۰۰ کارگاه توسط معاونت اجتماعی استان برگزار شده است، اظهار کرد: مسئولیت پذیری و قانون پذیری شهروندان و آشنایی با حقوق شهروندی از دیگر برنامه‌های ناجا است که در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان با توجه به سابقه فرهنگی قانونپذیری بالایی دارند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی استان گیلان در راستای ارتقای و توسعه اقدامات ناجا بهره‌گیری کنیم.

فرمانده انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه یکی دیگر از اولویت‌های ناجا بهره‌گیری از شرکت‌ها دانش بنیان، نخبگان و دانشگاه‌های استان است، افزود: خوشبختانه تعامل خوبی در این زمینه در سطح استان گیلان در میان ناجا و مراکز علمی وجود دارد که در حال بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس در حوزه آموزش‌های همگانی و اجتماعی، گفت: هنر ناجا این است که مسائل امنیتی را اجتماعی کند در همین راستا حضور و همکاری مردم به ویژه رسانه‌ها برای آگاهی بخشی بسیار مهم است.

کاهش ۱۴ درصدی مجموع تصادفات گیلان

سردار اسحاقی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده ناجا در استان گیلان اشاره و بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال شاهد انهدام ۱۲باند جعل و کلاهبرداری، چهار باند شرکت‌های هرمی با دستگیری ۴۰ نفر و کشف هزار و ۵۰۸ فقره پرونده در این زمینه بوده ایم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان سرقت‌های خشن و مهم با اقدامات امنیتی کنترل شده است، گفت: در زمینه سرقت‌های خرد حدود ۸۰ درصد این سرقت‌ها در شش ماهه نخست امسال کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در ادامه با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی مجموع تصادفات در شش ماهه نخست امسال در استان، افزود: در همین زمینه شاهد کاهش ۱۳درصدی جانباختگان و ۹ درصدی مصدومان بوده‌ایم.  

وی به تماس ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس شهروندان با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در شش ماهه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد تماس‌ها ارشادی و ۲۹۳ هزار و ۲۵۴ تماس به تشکیل پرونده و رجوع و پیگیری پلیس ختم شده است.

سردار اسحاقی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۵۵ باند عرضه و توزیع مواد مخدر کشف و منهدم شده‌اند، ادامه داد: برخورد با خرده فروشان مهم‌ترین اولویت پلیس است که در این مدت شاهد دستگیری دو هزار و ۲۰۰ خرد فروش بوده‌ایم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads