کد خبر: 192818 - تاریخ: جمعه، 27 سپتامبر 2019 - 10:22

مسئول واحد اورژانس خمام خبر داد :

انجام بیش از ۶۰۰ ماموریت در شش ماه نخست سال/ خمام سه نقطه حادثه خیز دارد

مسئول واحد اورژانس خمام از تعداد بیش‌از ۶۰۰ ماموریت این‌واحد در شش‌ماهه نخست امسال خبر داده و عنوان کرد : به‌صورت میانگین ۳ الی ۴ ماموریت در شبانه‌روز صورت پذیرفته است.

به گزارش خوبان، مسئول واحد اورژانس خمام از تعداد بیش‌از ۶۰۰ ماموریت این‌واحد در شش‌ماهه نخست امسال خبر داده و عنوان کرد : به‌صورت میانگین ۳ الی ۴ ماموریت در شبانه‌روز صورت پذیرفته است.
محمد آقایی با اشاره به انجام ۱۸ ماموریت در ۷۲ ساعت اخیر، افزود : ۴ مورد از حوادث روز گذشته از ساعت ۱ الی ۵ بامداد بوده است.
وی میانگین زمانی اورژانس خمام در رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری را ۵ الی ۸ دقیقه و رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های خارج‌از شهر را با توجه به مسافت و ترافیک راه ۹ الی ۱۳ دقیقه دانسته و ادامه داد : محور چوکام به پیربازار، خمام به خشکبیجار و خروجی کمربندی به سمت بندرانزلی به‌عنوان ۳ محور حادثه‌خیز این‌بخش به شمار رفته که آمار بیشترین تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند ؛ ضمن آنکه بیشترین آمار ماموریت‌های تصادف و بیماری متعلق به دهستان چوکام می‌باشد.
این‌مسوول با بیان اینکه نبود نور کافی، وضعیت نامطلوب مسیر، بی‌احتیاطی و عدم آشنایی رانندگان از جمله علل تصادف در محورهای مذکور است، اذعان داشت : خوشبختانه با اقداماتی که برای بهبود وضعیت جاده کته‌سر صورت پذیرفته، از تعداد حوادث این‌محدوده در ماه‌های اخیر کاسته شده است.
آقایی همچنین به محدوده جغرافیایی بخش خمام متشکل‌از ۱ شهر و ۴۴ روستا و بیش‌از ۵۴ هزار نفر جمعیت اشاره کرده و یادآور شد : درحال حاضر اورژانس خمام با یک کد فعال و ۶ تکنسین در ۳ شیفت کاری به خدمت‌رسانی پرداخته و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته این امیدواری وجود دارد تا با بهره‌برداری از ساختمان جدید واحد اورژانس خمام، افزایش نیرو و فعالسازی دومین کد ماموریتی برای اورژانس صورت بپذیرد.
به گفته‌ی وی، ساختمان جدید طبق اعلام دکتر پیمان اسدی «مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان» در زمین اهدایی از سوی مجموعه شهرداری و شورای شهر در لیست پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته، اگرچه حمایت مسوولین و خیرین می‌تواند به پیشرفت آن سرعت ببخشد.

 

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۳۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. رضا
     | 2019/10/20 - 09:31
    پاسخ

    در یک برخورد عابر با خودرو دقیقا روبروی اتش نشانی پس از چندین بار تماس تلفنی حداقل ۲۰ دقیقه بلکه بیشتر ما متتظر اورژانس بودیم.حالا اگر پاسخ بدهند دلایلی مثل ماموریت بودن .دیر اطلاع دادن مرکز.وجود ترافیک.و دهها مورد دیگر را عنوان میکنند .که هبچکدام انها ارجعیت بر جان مصدوم ندارد.و لابد راه حلی هم ندارد.مگه چند بار تو عمر یه ادم حادثه پیش میاد .اونم بخاد استثنا بشه

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads