کد خبر: 19281 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 فوریه 2013 - 10:36

استفاده ماده‌ای خطرناک‌تر از جوش‌شیرین در نانوایی‌های رشت

خوبان خبر: یک کارشناس مرکز بهداشت: استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز مانند جوهر قند در نانوایی‌ها برای سلامت بسیار مضر است و به ویژه سلامت معده انسان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خوبان: جوهرقند ماده‌ای خطرناک‌تر از جوش‌شیرین در 11 نانوایی رشت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

محمدعلی یوسفی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، اظهار کرد: دستگاه‌های ریزشی مکنده موجود در نانوایی‌ها که نیاز به خمیر روان دارند، برخی از نانواها را راغب کرده است که از لانکیت یا جوهرقند استفاده کنند که استفاده آن غیر استاندارد و بسیار خطرناک‌تر از جوش‌شیرین است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا چندین نانوایی لواشی که از این ماده استفاده می‌کردند شناسایی و پلمپ شدند، افزود: تعداد این نانوایی‌ها 11واحد بوده است.

در ادامه این گفت‌وگو ذبیحی کارشناس مرکز بهداشت رشت نیز اظهار کرد: استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز مانند جوهر قند در نانوایی‌ها برای سلامت بسیار مضر است و به ویژه سلامت معده انسان را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از جوهرقند یا لانکیت موجب تخریب انسولین و مانع جذب ویتامین «ب» در نان می‌شود.

در ادامه این گفت‌وگو مهندس رمضان کامران‌پی مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 7 گفت: تاكنون بازديد مشترك از 182 واحد نانوايي، توسط كارشناس آزمايشگاه اين شركت، كارشناسان اداره بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گيلان برای بررسي وضعيت عملكرد واحدهاي نانوايي انجام شده و به واحدهاي نانوايي لواشي ريزشي به منظور جمع‌آوري این دستگاه اخطار داده شد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads