کد خبر: 192774 - تاریخ: شنبه، 5 اکتبر 2019 - 17:47

دست مهربانی خمامی‌ها بر سر کودکان بازمانده از تحصیل / لبخندی که نیکوکاران بر لبان ۶۷ دانش‌آموز نشاندند

هر ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و شروع فصل بهار علم و دانایی، شور و شوق وصف ناپذیری بر بازار بویژه مغازه های لوازم التحریر، پوشاک و کیف و کفش فروشی ها حاکم می شود.

به گزارش خوبان خبر؛ هر ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و شروع فصل بهار علم و دانایی، شور و شوق وصف ناپذیری بر بازار بویژه مغازه های لوازم التحریر، پوشاک و کیف و کفش فروشی ها حاکم می شود.

پدرها و مادرها با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه برحسب وظیفه ذاتی خود، دست در دست فرزندانشان و با صبر و حوصله مغازه به مغازه می گردند تا کالای مورد علاقه فرزندشان را برای حضور در کلاس درس پیدا کنند

دانش‌آموزان،سرمست از آغاز مهر در لابه‌لای مغازه‌ها به دنبال مداد و خودکار رنگارنگ می‌گردند و ذوق کیف و لباس نوی سال جدید، تمام وجودشان را فرا می‌گیرد.

بوی تازگی نیز با آغاز فصل زیبای پاییز همراه شده‌ است و نسیم خنک پاییزی نیز از لابه‌لای انارهای سرخ، صورت گلگون این کودکان را نوازش می‌کند.

در بین تمام این شادی‌ها، سکوت پُر از غم کودکانی دیده می‌شود که از آغاز این پاییز، شادی بر رخسارشان نقش نبسته‌است و تنها اضطرابی مبهم، قلب‌شان را می‌فشارد، اضطرابی که شاید از کهنگی کیف و لباس یا حسرت به‌دل‌مانده وسایل رنگارنگ هم‌کلاسی‌ها بر دل‌شان می‌نشیند.

کودکانی که ذوق فرا رسیدن بوی ماه مهر را ندارند و خاطره صدای زنگ مدارس، دلهره‌ای بزرگ در دل‌های کوچک‌شان به راه می‌اندازد، کودکانی که با دستان کوچک‌شان، لطافت زیبایی سال جدید تحصیلی را به سختی حس می‌کنند و غم در چهره‌شان بیداد می‌کند.

گاه حسرت داشتن مدادی جدید یا دفتری که از تازگی برق بزند تمام آرزوی‌ کودکی‌شان می‌شود و در خواب‌های کودکانه‌شان خود را در حال دویدن با کفش‌های تازه‌ای می‌بینند که تمام رنگ‌های دنیا بر رویش، خودنمایی می‌کند، کودکانی که با سختی زندگی، دست و پنجه نرم می‌کنند و تنها فقر را در دفترهای‌شان إنشا می‌کنند.

اما امسالم نیز همچون سال گذشته مرکز نیکوکاری مهر مسجدجامع خمام به شماره ثبت ۷۴۷۸ اقدام به جمع  آوزی لوازم تحریر «متشکل از دفتر، خودکار، مداد، جامدادی، پاک‌کن، تراش، خط‌کش و …»  در قالب ۶۷ بسته به ارزش ۲۰ و میلیون ۵۰۰ هزار تومان کرده و بین دانش آموزان نیازمند توزیع  شد.

  
 
 
 
 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads