کد خبر: 192743 - تاریخ: چهارشنبه، 25 سپتامبر 2019 - 07:54

مدیر حوزه علمیه لاهیجان :

حضرت مهدی (عج) هدایت کننده تمام نسل‌ها است

مدیر حوزه علمیه لاهیجان لازمه رسیدن به سعادت را شناخت امام زمان(عج) دانست و گفت: به حضرت مهدی (عج) مردم را به چیزی دعوت و هدایت می‌کنند که برای آن‌ها نا آشنا بوده و حقیقت بسیار روشن را برای جهانیان بازگو می‌کند به همین دلیل حضرت مهدی (عج) را هدایت کننده تمام نسل‌ها می‌دانند.

به گزارش خوبان، مجید صادق نژاد  با اشاره به هدف از خلقت انسان اظهار کرد: پروردگار انسان را آفرید تا از این طریق به مقام خداشناسی و خدا باوری رسیده و بتواند مسیر به سعادت رسیدن را به خوبی طی کند.

وی با تأکید بر اطاعت کامل انسان از پروردگار گفت: انسان اگر سعی دارد به سعادت رسیده و مفهوم خداشناسی را درک کند باید به خداوند تقرب پیدا کرده و از تصمیمات او اطاعت کامل کند.

مدیر حوزه علمیه لاهیجان با اذعان به اینکه پروردگار به همه نیازهای انسان آگاه است، تصریح کرد: پروردگار ما را آفریده تا بتوانیم با استفاده از نعمت‌های جهان مسیر تکامل را طی کرده و به خدا نزدیک شود و خدا همه این نیازها را در اختیار انسان قرار داده است.

صادق نژاد لازمه اطاعت از پروردگار را عدم عبادت غیر از خدا دانست و افزود: تمام قدرت عالم زیستی در اختیار آفرینده آن بوده و انسان فقط باید پروردگار را اطاعت کند زیرا عبادت کسی غیر از پروردگار باعث به ذلت رفتن انسان می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه انسان به شناخت امام زمان خود، بیان کرد: پروردگار در هر دوره امامانی را برای هدایت انسان انتخاب می‌کند و بر انسان واجب است تا بتواند برای سعادت رسیدن امام زمان خود را شناسایی کند.

مدیر حوزه علمیه لاهیجان با بیان اینکه امامان راه روشن هدایت انسان هستند، گفت: امامان منتخب پروردگار برای هدایت انسان بوده تا افراد با شناخت امام زمان مسیر تکامل را طی کنند.

صادق نژاد با اشاره به دلایل نامگذاری امام زمان(عج) به نام مبارک مهدی، تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند؛ حضرت مهدی (عج) مردم را به چیزی دعوت و هدایت می‌کنند که برای آن‌ها نا آشنا بوده و حقیقت بسیار روشن را برای جهانیان بازگو می‌کند به همین دلیل حضرت مهدی (عج) را هدایت کننده تمام نسل‌ها می‌دانند.

وی لازمه رسیدن به تکامل را تبیین معارف دینی عنوان کرد و‌ گفت: ائمه معصومین تببین کننده معارف دینی در قرآن بوده و معارف الهی را برای مردم و نسل‌های آینده بیان کردند زیرا توجه به این معارف باعث تکامل انسان می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads