کد خبر: 192346 - تاریخ: چهارشنبه، 18 سپتامبر 2019 - 19:47

استاندار گیلان:

تلاش کنید هیچ گونه شکایتی در اول مهر وجود نداشته باشد/ کیفیت آموزش مدارس را افزایش دهید

استاندار گیلان عصر امروز در شورای آموزش و پرورش گفت : تلاش کنید هیچ گونه شکایتی درروز آغاز سال تحصیلی وجود نداشته باشد.

به گزارش خوبان، رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر اینکه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در آموزش‌وپرورش باید مطابق سیاست‌های سند چشم‌انداز توسعه و طرح تحول باشد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید کوشش کند تا متناسب با نگاه توسعه گیلان اهداف آموزشی را دنبال کند.

استاندار گیلان پروژه‌های نیمه‌تمام را یکی از چالش‌های توسعه آموزشی دانست و بیان کرد: باید متناسب با شاخص‌های توسعه‌ای سهم هر یک از دستگاه‌ها را با تجدیدنظر و بررسی مجدد مشخص کنیم.

زارع با بیان اینکه رفع تمام مشکلات آموزش‌وپرورش ازجمله سخت‌افزاری در حد توان دولت نیست، تصریح کرد: باید با مشارکت خیرین و بخش خصوصی و تشریک‌مساعی مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش ازجمله در سخت‌افزار حل شود و می طلب در این زمینه گام‌های بزرگ و اساسی برداشته شود.

وی بر لزوم تشویق پروژه‌های حوزه آموزش‌وپرورش خیر ساز تأکید کرد و گفت: هیچ‌وقت نباید سعی شود تا پروژه‌ای که از اعتبارات ریالی پایین‌تری برخوردار است و سرمایه‌گذاری میلیاردی برای آن اختصاص نیافته بی‌توجه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید برافزایش ارتقای رتبه کنکور افزود: باید بیشتر تلاش شود تا رتبه‌های برتر کنکور در گیلان افزایش پیدا کند و ازاین‌رو باید به مقاطع پایین‌تر بیشتر توجه شود.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش گیلان با بیان اینکه ۲۶ درصد دانش آموزان گیلان در حوزه علوم انسانی راغب هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا رغبت و اشتیاق دانش آموزان در زمینه علوم ریاضی و فیزیک، فنی و مهارتی و کار و دانش افزایش پیدا کند.

استاندار گیلان با اشاره به معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی بیان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به بخش آموزش‌وپرورش دارد و مدارسی که الگوی مصرف انرژی آن‌ها کمتر از مصرف انرژی سال گذشته باشند معاف هستند و می‌طلبد آموزش استفاده بهینه انرژی در مدارس تقویت شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads