کد خبر: 192339 - تاریخ: چهارشنبه، 18 سپتامبر 2019 - 16:34

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان :

۷ کتابخانه خیر ساز در استان گیلان فعال هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با تأکید بر لزوم جلب مشارکت خیران در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: هفت کتابخانه خیرساز در گیلان ساخته شده که همگی در شرق استان فعال هستند.

به گزارش خوبان، پریسا کرمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی رودبار که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه ۸۲ کتابخانه نهادی در سراسر استان گیلان فعالیت دارند و مرتفع ترین این کتابخانه‌ها در روستای کلیشم شهرستان رودبار به مخاطبان ارائه خدمات می دهد، اظهار کرد: برای ارائه خدمات مناسب به کتابخانه نیازمند همکاری و کمک مدیریت شهری رودبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید از فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار استفاده حداکثری داشته باشیم، افزود: در رودبار ۱۱ کتابدار به ۴ هزار و ۴۶۸ عضو کتابخانه این شهرستان که به لحاظ پشتیبانی عضو مقام چهارم گیلان را دارد، ارائه خدمات می کنند.

کرمی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای کتابخانه های عمومی در شهرستان رودبار است و نسبت به فضای شهری مقام اول را در این زمینه در سطح استان در اختیار دارد، گفت: رودبار از نظر اعضای کتاب خوان مقام سوم استان را دارد.

وی جایگاه رودبار در بحث گردش کتاب را مقام پنجم استان عنوان کرد و اظهار کرد: رودبار مناطق مرتفع بسیاری دارد و نیاز به فعالیت خودروی سیار حمل کتاب در این شهرستان داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر آمادگی برای تهیه و تحویل کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، خواستار همکاری خیرین برای خرید ۱۰ کتاب مخاطب پسند و نذر کتاب و تحویل آن به کتابخانه‌های عمومی رودبار شد.

وی به کمبود اعتبارات اشاره و با بیان اینکه به رغم وجود همه محدودیت‌ها برنامه‌های متعددی در زمینه کتاب و کتابخوانی اجرا می‌ شود، گفت: طرح کوله کتاب را با همکاری نیروهای جهادی سپاه انجام می دهیم و در این طرح به مناطق ییلاقی صعب العبور کتاب‌های مخاطب پسند را منتقل می‌ شود.

کرمی ایجاد بخش مستقل کتاب کودک را از جمله اقدامات کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد و افزود: سعی می کنیم که به معنای واقعی کتاب را در اختیار همگان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های استان از فعالیت‌های سنتی کاملا خارج شده ‌اند، گفت: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها انجام می شود و این حرکت مثبت در حال افزایش است.

کد خبر 4722199
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads