کد خبر: 192335 - تاریخ: چهارشنبه، 18 سپتامبر 2019 - 13:56

در ستاد تنظیم بازار استان گیلان مطرح کرد

تقویت نظارت در بازار پاییزه گیلان/ بیش از ۱۰۰۰ غرفه و فروش فوق‌العاده در استان برپا شد

در ستاد تنظیم بازار استان گیلان بر ضرورت تقویت بازار پاییزه تأکید و آمادگی صنوف مختلف بازار در آستانه سال تحصیلی موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش خوبان ، صبح امروز کارگروه ستاد تنظیم بازار گیلان به ریاست ارسلان زارع، استاندار گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد.

استاندار گیلان در این کارگروه با اشاره به افزایش تقاضا برخی از محصولات و اقلام در آستانه فصل پاییز اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و آموزش عالی لازم است نظارت در بازار بیشتر شود.

ضرورت تقویت نظارت پاییزه در بازار گیلان

ارسلان زارع حفظ امنیت و آرامش اجتماعی را اولویت مهم دولت برشمرد و افزود: کمبود کالا ازجمله اقلام استراتژیک امنیت و آرامش اجتماعی را دچار آسیب می‌کند.

وی با تأکید بر تأمین اقلام موردنظر و ثبات قیمت محصولات در بازار گفت: هرچقدر نظارت و بازرسی‌ها در بازار بیشتر شود، حس آرامش در بین مردم بیشتر خواهد شد، لذا باید نظارت در بازار برای مردم قابل‌لمس باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اطلاع‌رسانی برخوردهای صورت گرفته از سوی دستگاه‌های نظارتی برای مردم، تصریح کرد: باید برخوردهایی که توسط مراجع نظارتی با متخلفین صورت می‌گیرد و همچنین کسانیکه به آرامش بازار کمک می‌کنند به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور لازم است همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی با تشریک‌مساعی اقلام مصرفی مردم را تأمین کنند، گفت: گیلان قطب تولید محصولات کشاورزی است به‌گونه‌ای که سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی را تولید می‌کند اما باید در بعد نظارتی نیز بیشتر تلاش شود.

زارع با بیان اینکه بالغ‌بر یک‌صد هزار واحد صنفی در گیلان وجود دارد، گفت: صنوف با مردم ارتباط مستقیم دارند و باید علیرغم تشویق‌های صنوف قانون‌مند و مردم مدار، تعزیرات حکومتی و سازمان‌های نظارتی با صنوف متخلف قاطعانه برخورد کنند.

وی با اشاره به نوسانات تولیدی و قیمتی در بازار کاغذ افزود: باید پیگیری‌های لازم در خصوص بازار کاغذ هم‌اکنون از سوی دستگاه‌های متولی با توجه به افزایش نیاز بازار در آینده دنبال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش کیفیت شالی‌کوبی‌ها با تجهیز و نوسازی‌های صورت گرفته بیان کرد: گرچه با تجهیزهای صورت گرفته کیفیت تولید برنج در گیلان افزایش‌یافته اما باید با شالی‌کوبی‌هایی که متخلف هستند برخورد قاطع شود.

برپایی بالغ‌بر ۱۰۰۰ واحد فروش فوق‌العاده و غرفه پاییزه در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت تأمین کالاهای اساسی مردم، اظهار کرد: باید بتوانیم رضایت و نیازهای مردم و آنچه را که در زندگی روزمره نیاز دارند را تأمین کنیم.

فرهاد دلق‌پوش بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و ارکان حاکمیتی در جهت تأمین کالاهای ضروری مردم تأکید کرد و افزود: در شرایط خاصی از سال قرار داریم و حفظ حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده از اولویت‌های ما است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین کالای اساسی مردم نداریم، تصریح کرد: گرچه طی سال‌های گذشته مردم به دلیل جو روانی دشمن به فروشگاه‌ها فشار آوردند و کمی به بازار شوک وارد شد اما اکنون از ثبات اقتصادی نسبی برخورداریم، هرچند نیازمند بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به تأمین مواد غذایی در طول ماه‌های محرم و صفر گفت: ۴۸۲ تن شکر، ۳۲۱ تن گوشت منجمد و ۱۶۱ تن مرغ منجمد در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه جهت واگذاری به هیآت مذهبی تخصیص یافت.

دلق‌پوش با اشاره به ایجاد فروشگاه‌های پاییزه و فروش فوق‌العاده در گیلان گفت: در ۶ شهرستان گیلان نمایشگاه پاییزه با ۵۰۰ غرفه و همچنین ۵۵۰ فروشگاه فوق‌العاده دایر شده است.

وی با بیان اینکه طی پنج ماه اخیر چهار هزار و ۷۰۵ مورد شکایت مردمی از واحدهای مختلف به‌عمل‌آمده خاطرنشان کرد: ازاین‌بین  چهار هزار و ۶۳۶ مورد تخلف با ۲۵ میلیارد تومان جریمه با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته شامل متخلفین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های ارزیابی سال ۹۷، سازمان حمایت گیلان رتبه پنجم را در بین استان‌های مناطق یک کشور به دست آورده، افزود: گیلان در حوزه تنظیم بازار نیز در کشور رتبه یک را کسب کرده که این مهم مرهون شعور و فهم مردم به‌ویژه بازاریان بوده است.

دلق‌پوش با انتقاد از عرضه گندم بی‌کیفیت در گیلان گفت: بی‌کیفیت‌ترین نوع گندم در گیلان توزیع می‌شود که مستقیماً روی کیفیت نان اثر می‌گذارد و لازم است دولت در این زمینه چاره‌ای بیندیشد چون سلامت مردم بسیار متأثر از مصرف نان و محصولات با پایه آرد است.

وی با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده در بین صنوف و واحدهای تولید نان و شیرینی در گیلان تصریح کرد: از اواخر مردادماه امسال سامانه خرید شکر شرکت غله و خدمات بازرگانی بسته‌شده و ما هیچ خرید شکری را برای شیرینی‌پزی‌ها نداشته‌ایم درحالی‌که گیلان قطب تولید شیرینی است و مصرف آن نیز تقریباً در استان بالا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی گیلان ازجمله انبار و سیلوها افزود: در گیلان انبارهای خوبی وجود دارد که لازم است شکر و سایر اقلام پرمصرف در همین استان انبار شوند و به دست مصرف‌کنندگان برسد.

دلق‌پوش از تخلف برخی از شالی‌کوبی‌های گیلان خبر داد و افزود: علیرغم تأکید بر نصب نرخ دریافت اجرت و جنس در قبال تبدیل شلتوک به برنج در برخی از  شالی‌کوبی‌ها، تعدادی حاضر به اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار نبودند و ازاین‌رو از بین ۷۴۷ شکایت از شالی‌کوبی، ۱۰۷ مورد تخلف داشته‌اند که در پی آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه برای آن‌ها اعمال‌شده است.

عرضه کالا در نمایشگاه‌های پاییزه کاملاً ایرانی است

رئیس اتاق اصناف استان گیلان نیز در این کمیته با اشاره به برپایی نمایشگاه پاییزه در گیلان اظهار کرد: ۲۱۱ غرفه از نمایشگاه پاییزه در رشت برپاشده است.

جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه‌های پاییزه افزود: عرضه محصولات در نمایشگاه‌های پاییزه کاملاً ایرانی است و اقلامی نظیر کیف، کفش، لوازم‌تحریر و سایر ملزومات مصرفی خارجی نیستند.

وی با اشاره به عرضه البسه دانش‌آموزی در صنوف پوشاک استان و تقویت نظارت‌ها بر آن گفت: نرخ لباس دانش‌آموزی در اولویت سوم است و باید قیمت لباس در واحد صنفی نصب العین شود.

عرضه البسه دانش‌آموزی در گیلان از ۷۶ تا ۱۲۸ هزار تومان

مدیرکل آموزش و پورش استان گیلان نیز در این کارگروه با اشاره به بازار البسه و پوشاک دانش‌آموزان اظهار کرد: پوشش دانش‌آموزی در فرهنگ و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اثرگذار است و بر ایرانی بودن جنس تولیدات لباس دانش‌آموزان تاکید شده است.

نادر جهان‌آرای با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی ناظر بر پوشش دانش‌آموزی است، افزود: حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز گیلانی باید از پوشش دانش‌آموزی استفاده‌کننده که یک‌سوم آن‌ها در شهر رشت هستند و باید نظارت کافی در این شهرستان بیشتر شود.

وی با تاکید بر ایرانی بودن البسه دانش‌آموزی، تعیین رنگ مناسب و قیمت تمام‌شده مقرون‌به‌صرفه پوشش دانش‌آموزی گفت: پوشش دانش‌آموزی باید ایرانی، تعیین رنگ باید باسلیقه شورای دانش‌آموزی باشد و پایین‌ترین قیمت لباس دانش‌آموزی ۷۶ هزار تومان و بالاترین قیمت پوشش دانش‌آموزی در گیلان نیز ۱۲۸ هزار تومان تعیین‌شده است.

افزایش ۱۰ درصدی تولید برنج در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این کارگروه با بیان اینکه ۱۴۲۵ کارخانه شالی‌کوبی فعال در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: ساماندهی و تجهیز بالغ‌بر ۴۰۰ کارخانه که به افزایش کیفیت و بهره‌وری کمک می‌کنند در گیلان انجام‌شده است.

علی درجانی با بیان اینکه قیمت اجرت شالی‌کوبی‌ها از سی اتحادیه آن‌ها با توجه به تورم و شرایط بازار تعیین‌شده، افزود: اجرت تبدیل شلتوک به برنج به ازای هر کیلوگرم ۳۷۰ تومان و جنسی نیز به ازای هر یک‌صد کیلوگرم شلتوک، دو کیلو و ۵۰۰ گرم شلتوک تعیین‌شده است.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی برنج در گیلان طی امسال گفت: قطعاً امسال ۶ تا ۱۰ درصد افزایش تولید برنج خواهیم داشت که حاصل افزایش باران و توزیع کودهای تغذیه‌ای بوده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads