کد خبر: 192281 - تاریخ: دوشنبه، 16 سپتامبر 2019 - 16:18

معاون وزیر بهداشت در گیلان:

دولت ۴۰ بیمارستان آماده افتتاح دارد/ کمبود پزشک و پرستار در آستارا

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا گفت: دولت برای امسال ۴۰ بیمارستان در مناطق مرزی و محروم کشور آماده افتتاح دارد.

به گزارش خوبان، قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در جریان بازدید از بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پرترافیک بودن اورژانس بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با تأمین پزشکان متخصص بیشتری مشکلات اورژانس کمتر شود.

وی عمده مشکل بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا را در اعزام بیماران آن به دلیل نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن و بخش نوزادان دانست و گفت: مشکلات سی‌تی‌اسکن بیمارستان برطرف‌شده و اتاق مخصوص استقرار دستگاه سی‌تی‌اسکن سرب‌کوبی شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نواقصی در پروانه فعالیت بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا وجود دارد که به‌زودی حل می‌شود، گفت: سامان‌دهی خدمات سرپایی و تجهیز بخش نوزادان از دیگر خدمات پیش‌بینی‌شده در راستای توسعه این بیمارستان است. 

جان‌بابایی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران باوجود تمام مشکلات مالی و تحریم‌ها، برای امسال حدود ۴۰ بیمارستان آماده افتتاح دارد، بیان کرد: بخش اعظمی از این بیمارستان‌ها در مناطق محروم و مرزی کشور واقع‌شده‌اند که تعدادی از آن‌ها تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد اورژانس‌های هوایی موجود در سطح کشور را ۴۴ اورژانس اعلام کرد و افزود: استان گیلان به لحاظ شرایط سخت ترافیکی و رفت‌وآمد، نیاز به بالگردهای هوایی دارد که راه‌اندازی اورژانس هوایی در مرکز استان در دستور کار قرارگرفته است.

بیمارستان آستارا با کمبود پزشک و پرستار مواجه است  
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز در جریان از بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا با کمبود نیروی انسانی، پزشک، پرستار و تجهیزات پزشکی مواجه است که وزارت بهداشت و درمان باید نسبت به رفع آن اقدام کند. 

علی نوبخت با بیان اینکه شهرستان آستارا یک شهر توریستی است، گفت: این شهرستان به لحاظ برخورداری از نوار مرزی میزان اتباع دیگر کشورها بوده و درخصوص توریست درمانی نیز جلسات متعددی با معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزارشده است.  

وی با اشاره به اینکه تمام توجه نمایندگان مجلس به امنیت غذایی مردم معطوف شده است، تصریح کرد: وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست جهت جلوگیری از بیماری‌های منتقله از راه آب و غذا ۳۱ شهریورماه جاری در کمیسیون بهداشت مجلس حضور پیدا می‌کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads