کد خبر: 192269 - تاریخ: دوشنبه، 16 سپتامبر 2019 - 09:41

۳۵۰۰۰ گیلانی امسال در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند

استاندار گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بالغ بر ۳۵ هزار نفر از مردم گیلان در راهپیمایی اربعین شرکت کنند از این رو باید ظرفیت‌های خدمات‌رسانی به زائران افزایش پیدا کند.

به گزارش خوبان ، ارسلان زارع شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان گیلان اظهار داشت: همه مراسمات، آیین‌ها و عزاداری‌های حسینی در گیلان با شکوه و حضور همه جانبه مردم در تمام شهرستان‌های استان به شایستگی برگزار شد و از تلاش فرمانداران، تأمین‌کنندگان امنیت و رؤسای شورای تأمین شهرستان‌ها تشکر می‌کنم.

استاندار گیلان ضمن تقدیر از پیگیری‌های فرمانده سپاه قدس گیلان، فرمانداران شهرستان‌ها و رؤسای ستاد اربعین بابت تلاش‌هایشان برای خدمات‌دهی به زائران اربعین خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یک رویداد بزرگ جهانی و نمایش اقتدار مسلمانان و شیعیان است.

زارع با بیان اینکه خدمت‌دهی در ستادهای اربعین باید فراتر از چهارچوب‌ها و وظایف سازمانی و اداری باشد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اربعین حسینی ایجاد انس، الفت، دوستی و اتحاد و شور و نشاط برای مسلمانان در این راهپیمایی عظیم است.

وی با تأکید بر اینکه باید همه تدابیر و تمهیدات لازم برای بهره‌وری درست و اصولی از رویداد بزرگ اربعین به لحاظ سیاسی و دینی اتخاذ شود تصریح کرد: لازم است که از ظرفیت‌های خیرین و مشارکت‌های مردمی در این حرکت باشکوه و عظیم استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به میزبانی این استان از زائران غیرایرانی در اربعین حسینی تأکید کرد:  پیش‌بینی می‌شود که امسال تعداد زائران غیرایرانی در مرز آستارا افزایش یابد که لازم است تصمیمات و تمهیدات مناسب برای خدمات‌رسانی مطلوب اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌، امسال بالغ بر ۳۵ هزار نفر از استان گیلان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های خدمات‌رسانی به زائران افزایش پیدا کند و انتقال زائران داخلی و خارجی نیز به شایستگی انجام شود.

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: مجموعه سپاه در کنار ادارات مختلف در شهرستان آستارا تلاش می‌کنند که برنامه استقبال و میزبانی، اسکان، انتقال و پذیرایی از زائران خارجی در مرز آستارا به بهترین نحو انجام شود.

انتهای پیام/ ت

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads