کد خبر: 192267 - تاریخ: دوشنبه، 16 سپتامبر 2019 - 09:35

طی پنج ماهه نخست امسال:

کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده ای در گیلان/ ۲۰۵ نفر کشته شده‌اند

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان از کشته شدن ۲۰۵ نفر در جاده‌های استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

به گزارش خوبان ، سرهنگ جابر صفاری عصر یکشنبه در چهل و دومین برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستاهای پرتصادف گیلان در روستای طول‌لات بخش رحیم آباد شهرستان رودسر اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده از سوی پزشکی قانونی ۲۰۵ نفر در حوادث جاده‌ای استان طی پنج ماهه نخست امسال کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد هشت نفر مربوط به بخش رحیم آباد شهرستان رودسر بوده است، اظهار کرد: برای کاهش میزان تلفات جاده‌ای تا پایان سال جاری ۹۰ برنامه آموزش فرهنگ ترافیک در روستاهای حادثه خیز اجرا می شود.

جانشین فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه رودسر یکی از شهرستان‌های پر حادثه استان گیلان در امسال بوده است، گفت: این آمار در سال گذشته نیز برای این شهرستان وجود داشته و محور رحیم آباد این شهرستان نیز یکی از پرترددترین و حادثه‌خیزترین محرو استان گیلان بوده است.

وی با تأکید بر فرهنگ سازی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آمار تصادف و تلفات جاده‌ای مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران باید استفاده از کلاه ایمنی در میان موتورسواران فرهنگ سازی شود.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی که در راستای طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران برگزار شده است ۵۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران روستای طول‌لات بخش رحیم آباد رودسر به صورت رایگان اهدا شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads