کد خبر: 192213 - تاریخ: شنبه، 14 سپتامبر 2019 - 11:00

مدیرکل میراث‌ فرهنگی‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان :

مجوز ساخت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان صادر شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان از صدور مجوز ساخت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی خبر داد و گفت‌:‌ تعداد واحدهای بوم‌گردی گیلان که موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری ۶ ماهه شده‌اند تا پایان سال به ۷۲ واحد می‌رسد.

به گزارش خوبان، شهرود امیرانتخابی ، با بیان اینکه هم‌اینک تعداد ۱۰۲ واحد بوم گردی با میزان اشتغال‌زایی ۳۵۹ نفر در این استان در حال ساخت است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۸ تعداد واحدهای بوم‌گردی که در گیلان موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری ۶ ماهه شده‌اند به ۷۲ واحد افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تعداد واحد‌های بوم‌گردی فعال استان را برشمرد و عنوان کرد: ۳۲ واحد بوم‌گردی در روستاها با میزان اشتغال ۱۴۳ نفر، موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری ۶ ماهه از سوی معاونت گردشگری این اداره کل شده‌اند و در حال ارائه خدمات لازم به گردشگران و مسافران هستند.

امیرانتخابی در پاسخ به این پرسش که با تکمیل واحدهای بوم‌گردی در حال ساخت گیلان چه تعداد فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود تصریح کرد: با اتمام فرآیند اجرایی ساخت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای حدود ۳۵۹ در استان فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی مجموع طرح‌های در حال اجرای استان گیلان در بخش تأسیسات گردشگری را ۲۷۰ طرح و پروژه اعلام کرد و ابراز داشت: از میان این طرح‌ها حدود ۲۰۰ پروژه در روستاهای استان در حال اجرا است که هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، بوم‌گردی و مجتمع‌های اقامتی پذیرایی از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان روند اجرای پروژه‌های عمرانی زیرساختی در روستاهای این استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: محوطه‌سازی فضاهای گردشگری، اجرای پروژه‌های راه‌سازی، تأمین روشنایی از سال ۸۸ تاکنون با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در گیلان انجام شده است.

امیرانتخابی افزایش سالانه میزان مسافران و گردشگران ورودی به گیلان و لزوم رونق کسب و کار روستایی را به‌عنوان یک ضرورت مورد تأکید قرار داد و گفت: تسهیل در روند صدور موافقت‌نامه‌های اصولی احداث واحدهای بوم‌گردی از جمله اقداماتی است که برای نیل به اهداف یاد شده در دستور کار قرار دارد.

وی از امضاء یک تفاهم‌نامه‌ بین معاونت عمرانی استانداری گیلان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۹۶ سخن گفت و اظهار داشت: پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به درخواست‌های واصله جهت احداث واحدهای بوم‌گردی در گیلان از مزایای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads