کد خبر: 191829 - تاریخ: چهارشنبه، 4 سپتامبر 2019 - 20:37

پرداخت عوارض در آزاد راه رشت به قزوین الکترونیکی می شود

بهنام داودی از اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه قزوین رشت به همراه دو آزادراه دیگر خبر داد و گفت: پرداخت عوارض در سه آزادراه قزوین – رشت، بندر شهید رجایی – بندر عباس و قطعه چهارم آزادراه ارومیه – تبریز الکترونیکی می‌شود.

به گزارش خوبان ، براساس اعلام مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت به زودی پرداخت عوارض در آزادراه قزوین رشت الکترونیکی می‌شود و شهروندان می‌توانند بدون نیاز به توقف پشت باجه‌های عوارضی سنتی، با گوشی همراه هوشمند خود یا روشهای دیگر در زمانهای تعیین شده عوارض خود را پرداخت کنند.

بهنام داودی از اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه قزوین رشت به همراه دو آزادراه دیگر خبر داد و گفت:  پرداخت عوارض در سه آزادراه قزوین – رشت، بندر شهید رجایی – بندر عباس و قطعه چهارم آزادراه ارومیه – تبریز الکترونیکی می‌شود.

عملیات نصب و تجهیز این سه آزادراه نیز به طور کامل انجام شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به زودی سیستم اخذ عوارض الکترونیکی در این سه آزادراه اجرایی خواهد شد.

با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در سه آزادراه قزوین – رشت، بندر شهید رجایی – بندر عباس و قطعه چهارم آزادراه ارومیه – تبریز، تعداد آزادراه‌های مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی به هفت مسیر افزایش پیدا می‌کند. پیش از این آزادراه‌های تهران قم، تهران ساوه، کرج قزوین و قزوین زنجان به این سیستم مجهز شده بودند.

اولویت نخست: آزادراه‌های دولتی

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور، درباره معیارهای انتخاب اولویت آزادراه‌ها برای پیوستن به طرح ETC توضیح داد: این آزادراه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده انتخاب شده‌اند. انتخاب چهار مسیر اول به این دلیل بود که آزادراه‌های تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان زیر نظر و مدیریت سازمان راهداری بودند.

داودی افزود: به همین دلیل هم تصمیم بر آن شد تا در گام نخست، چهار آزادراهی را انتخاب کنیم که مدیریت آن‌ها با سازمان راهداری است تا مرحله آزمایشی را انجام دهیم و سپس بازخورد و نتایج آن را در سایر آزادراه‌های بخش خصوصی اعمال کنیم.

سیستم عوارض آزادراه بندر عباس – بندر شهید رجایی در مسیر الکترونیکی شدن

او با بیان این مطلب که در فاز دوم هم آزادراه‌های دولتی در اولویت هستند، تصریح کرد: مدیریت آزادراه بندر عباس – بندر شهید رجایی هم بر عهده سازمان راهداری است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در فاز دوم برای الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراهی در این مسیر اقدام کنیم.

داودی خاطرنشان کرد: با به اجرایی شدن طرح ETC در چهار آزادراهی که در اولویت نخست قرار داشتند، به زودی این طرح در یازده آزادراه دیگر که در اولویت دوم دسته‌بندی شده‌اند، هم اجرایی خواهد شد.

دریافت الکترونیکی عوارض در یازده + دو آزادراه دیگر

به گفته داودی، یازده آزادراه قزوین – رشت، زنجان – تبریز، مشهد – باغچه، تهران – پردیس، قم – کاشان، کاشان – نطنز، نطنز – اصفهان، ساوه – سلفچگان، ارومیه – تبریز، کنار گذر شمالی مشهد، بندر عباس – بندر شهید رجایی، یازده آزادراهی هستند که در مرحله دوم به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز خواهند شد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور افزود: دو آزادراه دیگر شامل آزادراه تهران – شمال و آزادراه شهید همت هم به این یازده مسیر اضافه شده‌اند که پرداخت عوارض در این آزادراه‌ها از ابتدای بهره‌بردای فقط به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.»

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads