کد خبر: 191824 - تاریخ: چهارشنبه، 4 سپتامبر 2019 - 13:47

استاندار گیلان :

ارزآوری ۳۲ میلیون دلاری از صادرات تعاونی‌های گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲ میلیون دلار ارزآوری از طریق صادرات تعاونی‌های این استانبه دست آمده است، گفت: به دنبال افزایش این میزان به ۵۰ میلیون دلار هستیم.

به کزارش خوبان،  ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از نخبگان بخش تعاون در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه تعاونی و بخش خصوصی زمینه ساز توسعه و افزایش تولید داخلی هستند، اظهار کرد: تعاونی‌ها بستر ساز اشتغال آفرینی، عدالت، ارزش‌های اخلاقی و انضباطی در جامعه هستند.

استاندار گیلان با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و بدعهدی‌های کم سابقه دشمنان نسبت به ایران، گفت: تعاونی‌ها نقش مؤثری در تحقق سند ۲۰ ساله، برنامه ششم توسعه، نقشه بالادستی آمایش سرزمین و تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی دارند.

وی موقعیت استراتژیک گیلان را بستر ایجاد فعالیت‌های مختلف تعاونی‌ها در سطح استانی و ملی عنوان کرد و افزود: طرح ملی اشتغال روستایی در کنار فرصت‌های شغلی زمینه ساز خلاقیت و تحرک اقتصادی روستاها در سطح استان گیلان است.

استفاده از ظرفیت مغفول مانده بانوان در بخش تعاونی‌ها

زارع تصریح کرد: تعاونی‌ها بستر ساز اشتغال روستایی و شهری، در بخش خرد و کلان هستند و باید از ظرفیت مغفول مانده و مؤثر بانوان در بخش تعاونی استفاده کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ارز آوری بیش از ۳۲ میلیون دلار از فعالیت صادراتی تعاونی‌ها در گیلان، بیان کرد: در سال گذشته ۳۲ میلیون دلار ارزآوری از طریق صادرات تعاونی‌های گیلان انجام شده است و در تلاشیم که تا پایان سال به ۵۰ میلیون دلار ارتقا پیدا کند.

وی اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان تعاونی‌ها و توسعه پایدار را راهبرد مهم رفع مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: تعاونی‌ها در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی نقش به سزایی دارند، لذا آموزش می‌تواند در فعالیت متناسب تعاونی‌ها و عملکرد مطلوب آن نقش بسزایی داشته باشد.

زارع با تاکید بر لزوم تلاش برای کسب سهم بیشتر از تولید ناخالص ملی خبر داد و افزود: سهم گیلان از ناخالص ملی ۲۵ درصد است که هنوز محقق نشده و تلاش‌های مبتکرانه برای افزایش سهم گیلان از سهم ناخالص ملی لازم و ضروری است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads