کد خبر: 191806 - تاریخ: چهارشنبه، 4 سپتامبر 2019 - 09:06

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان

تصفیه‌خانه ۱۰ هزار متر مکعبی فاضلاب در رشت احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: سومین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در کمربندی خرمشهر رشت احداث می‌شود.

به گزارش خوبان، سیدمحسن حسینی صبح امروز در  جمع خبرنگاران از احداث تصفیه‌‌خانه‌ای جدید در شهر رشت خبر داد و اظهار داشت: سومین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب و به روش سرمایه‌گذاری نیمه خودگردان یا همان BOT در کمربندی خرمشهر رشت احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان اجرای عملیات ساماندهی فاضلاب به صورت همزمان در سطح یازده شهر این استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: درصد اجرای این پروژه‌ها کمی با هم متغیر است به طوری‌که هم‌اینک پروژه ساماندهی فاضلاب شهر رشت دارای ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی است.

حسینی از وجود یک تصفیه‌خانه در شهر رشت به ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب سخن گفت و تصریح کرد: این تصفیه‌خانه به صورت مستمر عمل تصفیه فاضلاب را انجام می‌دهد از سوی دیگر شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اجرای پروژه‌هایی، هرساله شبکه‌های جدیدتری را به این تصفیه‌خانه متصل می‌کند.

 وی ساخت یک تصفیه‌خانه فاضلاب در جنوب شهر رشت را از جمله پروژه‌های در دست اجرای شرکت آبفای گیلان اعلام کرد و افزود: این پروژه با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب هم‌اکنون دارای ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تکمیل و بهره‌برداری کمک زیادی به تصفیه فاضلاب شهر رشت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه با ساخت و وارد مدار کردن تصفیه‌خانه‌های جدید، فاضلاب بیشتری در شهر رشت جمع‌آوری و تصفیه می‌شود اظهار داشت: تصفیه‌خانه سوم شهر رشت نیز با پیگیری‌های شرکت آبفای و با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور در کمربندی خرمشهر ساخته می‌شود.

حسینی برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در حوزه مدیریت جامع آب اعم از حوزه عرضه و تقاضا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر بحث مدیریت توأمان عرضه و تقاضا آب به عنوان یک ضرورت بسیار اساسی در این برهه از زمان به صورت سراسری در کل کشور از جمله در گیلان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع آبی ما محدود هستند و امکان حفر چاه‌های بیشتر از یک سو و وارد مدار کردن تصفیه‌خانه‌های جدید وجود ندارد عنوان کرد: بخش عمده‌ای از برنامه‌هایی که شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در حوزه مدیریت توأمان عرضه و تقاضا آب دنبال می‌کند فرهنگ‌سازی در سطح مشترکان و خانوارها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب و توزیع آن در سطح مدارس و مساجد استان توسط این دستگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: این دسته از تجهیزات و امکانات بدون آن‌که تأثیرات منفی برای مصرف‌کننده در بر داشته باشند باعث کاهش حجم مصرف آب می‌شوند.

حسینی دیگر فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان برای بهینه‌کردن مصرف آب توسط خانوارها را برشمرد و اظهار داشت: حضور کارشناسان این شرکت در مهدهای کودک برای آموزش مدیریت مصرف آب، بازدید از تصفیه‌خانه‌های استان و برگزاری همایش ردپای آب ویژه بانوان از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads