کد خبر: 191778 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 سپتامبر 2019 - 12:26

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت خبر داد :

برخورد با متخلفین سوزاندن کاه کلش در دهستان لات خمام

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اعلام این خبر گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در گشت و کنترل به دو مورد آتش سوزی کاه و کلش در مناطق طش و لات برخوردند که باعث ایجاد آلودگی هوا در سطح وسیعی از این مناطق گشته بود .

به گزارش خوبان خبر؛ حمزه عشوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اعلام این خبر گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در گشت و کنترل به دو مورد آتش سوزی کاه و کلش در مناطق طش و لات برخوردند که باعث ایجاد آلودگی هوا در سطح وسیعی از این مناطق گشته بود .
مامورین یگان  با حاضر شدن در محل ، بعد ازمهار آتش سوزی ، بلافاصله اقدام به شناسایی عاملین این آتش سوزی نموده و با طرح شکایت علیه آنان ، به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی ، پرونده آنان را راهی مراجع قضایی این شهرستان نمود .
حمزه عشوری ، در این زمینه افزود : متاسفانه برخی از کشاورزان منطقه براساس بعضی از باورهای غلط از قبیل اینکه این امر باعث تقویت زمین های کشاورزی آنان خواهد شد یا باعث ازبین رفتن آفات می شود و همچنین ارزان و سریع بودن این روش برای پاکسازی مزرعه اقدام به آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از برداشت محصول می نمایند که این امر با انتشار گازهای سمی از قبیل منوکسید کربن ، اکسیدهای گوگرد و ازت و همچنین اسید کلریدریک ، تاثیر بسیار بد بر کیفیت هوای تنفسی مردم منطقه گذاشته و همچنین با از بین بردن جانوران ، حشرات و ارگانیسم های موجود در خاک باعث آسیب رساندن به تنوع زیستی و به هم خورد اکوسیستم منطقه میگردد .
حمزه عشوری ، به تمام افرادی که این شیوه را برای پاکسازی مزرعه خود در نظر گرفته اند هشدار داد که این عمل به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی جرم بوده و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی می تواند محکومیت یک سال حبس را برای عاملین به دنبال داشته باشد ، لذا در صورت مشاهده آتش سوزی کاه و کلش و مراتع شهرستان رشت ، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ، طبق وظیفه ذاتی خود در سریعترین زمان عاملین آن را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود .


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads