کد خبر: 191758 - تاریخ: دوشنبه، 2 سپتامبر 2019 - 18:27

مراسم وداع و تشییع پیکر دکتر محمدعلی فائق برگزار شد

راسم وداع و تشییع پیکر دکتر محمدعلی فائق از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه گیلان، صبح روز دوشنبه، ١١ شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزارشد

به گزارش خوبان، مراسم وداع و تشییع پیکر دکتر محمدعلی فائق از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه گیلان، صبح روز دوشنبه، ١١ شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار و پس از آن نیز پیکر این طبیب دلسوز و نامی فرهنگ گیلان در جمع اصحاب فرهنگ و رسانه استان و علاقه‌مندان وی در آرامستان سلیماندراب رشت به خاک سپرده شد.

***

محمدعلی فائق از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه گیلان و صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه «گیلان ما»، روز گذشته در سن ٩۵ سالگی درگذشت.

وی، زاده تیرماه ١٣٠٣ خورشیدی در کوچه حاجی یعقوب واقع در محله کهن صیقلان رشت، اگرچه از سال ١٣٣۴ به لباس سفید و بی غبار طبابت مزین شد اما هیچ‌گاه در دفاع از حقوق مسلم انسانی بی‌غلیان نبود و هماره در دفاع از فرهنگ سرزمین خویش بی‌تاب و پرالتهاب بود.

فائق پس از گذر سالیان طبابت – که به گفته ادیبان این سرزمین نه تنها هیچ‌گاه چشم بر جیب و دست کسی ندوخت بلکه همه وقت خویش را وقف مردم بی‌بضاعت کرد – با فصلنامه‌ای ٧٠ ساله و انجمن فرهنگی ٢۵ ساله با قامتی برای علم و انسانیت خم کرده، با عصایی چوبین و شکوهی برآمده از سال‌ها درست‌کوشی و پیوسته‌کوشی همگام با مفاخر استان، عضو ثابت محافل فرهنگی گیلان بود.

گفتنی است ، پدر دکتر محمدعلی فائق اهل لشت نشا ء بود.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads