کد خبر: 191699 - تاریخ: یکشنبه، 1 سپتامبر 2019 - 14:41

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۶ مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم گیلان فعال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم ۶ مدرسه شبانه روزی در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: تقویت مدارس شبانه روزی یکی از مصادیق بارز عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از مناطق استان است.

به گزارش خوبان، نادر جهان آرای در دیدار با جمعی از دانش آموختگان مدرسه امام رضا(ع) شهرستان فومن، درباره چرایی تاسیس مدارس شبانه روزی در دهه ۶۰، آن را گام مهمی در کاهش محرومیت ها، افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کم برخوردار و همچنین شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد در این مناطق دانست و اظهار کرد: تقویت مدارس شبانه روزی یکی از مصادیق بارز عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از مناطق استان است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم ۶ مدرسه شبانه روزی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: با توجه به افزایش مدارس شبانه روزی در سطح کشور و اعزام معلمان تحصیل کرده و با انگیزه به مناطق مختلف ضرورت های گذشته تنوع مدارس کارکرد خود را از دست داده است که البته این به معنای نفی حمایت از دانش آموزان مدارس محروم نیست.

جهان آرای با اشاره به اقدامات متعدد آموزش و پرورش گیلان در حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، گفت: ارسال کاروان های تجهیزات ورزشی و لوازم آزمایشگاهی، افزایش خدمات خوابگاهی و بازدید و حضور در خوابگاه دانش آموزان بخشی از این اقدامات در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی دانش آموزان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به پرداخت همه بدهی های گذشته و تامین هزینه های جاری این مدارس در سال تحصیلی ۹۸ _ ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: به اذعان مدیران، کارکنان و دانش آموزان این مدارس، امسال از بهترین سال های تحصیل دانش آموزان در این مدارس بوده است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در ارتقای نظام آموزش و پرورش، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که استان ها و مناطق پیشرو در امور آموزشی و پرورشی به این علت که بودجه بیشتری از دولت دریافت می کنند، موفق عمل نمی کنند بلکه مشارکت مردمی در آن مناطق قوی تر از دیگر مناطق است. 

انتهای پیام

  

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads