کد خبر: 191691 - تاریخ: یکشنبه، 1 سپتامبر 2019 - 09:04

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در کشور پس از دو دهه‌ توقف

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در هشت استان کشور برای اولین بار پس از دو دهه توقف خبر داد.

به گزارش خوبان، عدیل سروی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم درآمد بسیار خوبی برای نوغانداران دارد، اظهار کرد: ما در کشور و به‌ویژه استان گیلان دارای ظرفیت و امکانات بسیار خوبی در حوزه پرورش کرم ابریشم هستیم که اگر به آن توجه شود می‌تواند باعث درآمد بسیار زیاد برای نوغانداران شود.

وی با اشاره به آغاز پرورش کرم ابریشم در فصل پاییز گفت: در سال رونق تولید، باید توجه بسیار زیادی به ایجاد اشتغال در کشور شود به همین منظور پس از توقفی دو دهه‌ای پرورش کرم ابریشم در فصل پاییز در هشت استان کشور آغاز شد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور نقش آب‌وهوا را در پرورش کرم ابریشم مؤثر دانست و بیان کرد: خوشبختانه هشت استان کشور آمادگی خود را به لحاظ پرورش پاییزه کرم ابریشم اعلام کردند که بر اساس آن به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب دارای ظرفیت خوبی در این حوزه هستند.

سروی با اذعان به اینکه کارشناسان مرکز نوغانداری برای نوغانداران هشت استان متقاضی پرورش کرم ابریشم کلاس‌های آموزشی برگزار کردند، تصریح کرد: به‌محض اعلام آمادگی این هشت استان کارشناسان نوغانداری کشور و استان‌های مربوطه کارهای کارشناسی و مطالعاتی خود را برای پرورش پاییزه کرم ابریشم آغاز و برای نوجوانان در آن دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/و


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads