کد خبر: 191381 - تاریخ: دوشنبه، 26 آگوست 2019 - 14:16

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان:

بیمارستان های جدید گیلان از پد فرود بالگرد برخوردار هستند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: تمامی بیمارستان های جدید این استان از پد فرود بالگرد برخوردار هستند.

به گزارش خوبان ،  پیمان اسدی روز دوشنبه در کارگاه اورژانس هوایی در رشت با بیان این که بیمارستان های خصوصی از جمله قائم و پارس در گیلان نیز از پدهای استاندارد با مجوز برخوردارند، افزود: در زمان حاضر، فرود بالگرد در اکثریت بیمارستان های استان امکان پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت برخورداری از اورژانس هوایی در گیلان افزود: با تمهیدات انجام شده و فراهم کردن زیرساخت های لازم،  گیلان نیز به زودی از اورژانس هوایی برخوردار می شود.

وی بیان داشت: پایگاه ما در فرودگاه رشت خواهد بود، هلیکوپتر نیز استیجاری از هوا ناجا با قراردادی که اورژانس کشور با ستاد نیروهای مسلح منعقد کرده، در این استان مستقر می شود که در فاز میان مدت و بلند مدت، پد و آشیانه اختصاصی برای اورژانس هوایی گیلان ساخته شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: البته قول داده شد به شرط فراهم شدن زیرساختهای لازم یک هلیکوپتر جدید آلمانی برای این استان اختصاص داده شود .

اسدی برگزاری این کارگاه را مقدمه ای برای راه اندازی اورژانس هوایی در استان گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی مباحث مرتبط با لزوم و اهمیت اورژانس هوایی ، دستورالعمل آمبولانس های هوایی و مباحث ایمنی در عملیات اورژانس هوایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات آموزشی درمانی گیلان نیز در این کارگاه در سخنانی با تشریح ضرورت برخورداری از اورژانس هوایی در این استان بیان داشت: با توجه به گردشگرپذیربودن گیلان و ترافیک در جاده های استان با ورود گردشگران در ایام مختلف، عدم برخورداری از اورژانس هوایی از نقصان های این استان است.

اسماعیل نورصالحی اورژانس هوایی را نجات دهنده بیمار و مانع از مرگ دانست و خاطر نشان کرد: نجات بیمار در زمان کوتاه، یکی از محاسن اورژانس هوایی است.

اولین کارگاه آموزشی دو روزه اورژانس هوایی از صبح امروز دوشنبه توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با همکاری اداره اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور در رشت گشایش یافت.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads