کد خبر: 191350 - تاریخ: دوشنبه، 26 آگوست 2019 - 08:58

رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا :

کشف ۹۴ کیلوگرم گوشت فاسد در آستارا

رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف و ضبط ۹۴ کیلوگرم گوشت فاسد و معرفی یک قصاب به محاکم قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خوبان، حبیب بنی رستم  گفت: این میزان گوشت فاسد در مرداد ماه امسال با ۳۲۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی کشف و ضبط و در این مدت یک متهم به دادگاه معرفی شد. 

وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی آستارا علاوه بر گشت های مستقل بازرسی، با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره های صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند. 

وی گفت: فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، بیماری های آنفلوانزا و عفونت های دستگاه گوارشی را شایع می کند. 

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: پنج هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین در روستاهای این شهرستان، در مرداد ماه علیه بیماری های تب برفکی، پوستی، ویروسی و آبله واکسینه شدند.

وی افزود: خوشبختانه کانون بیماری دام در این شهرستان مشاهده نشده است، اما دامداران در صورت مشاهده علائم بیماری در دام ها، مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند. 

بنی رستم بیان کرد: تب برفکی بیماری ویروسی عفونی و واگیر است و مهمترین راه انتشار آن، انتقال مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گاو و گوسفند است. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads